Kuulutko liittoon?

Onko teillä hyvä luottamusmies?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2015 - 10:25

Kyllä olen kuulunut koko pitkän työurani liittoon, tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella ja opiskelen uutta ammattia. Ilman ansiosidonnaista, ei olisi edes varaa opiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2015 - 20:07

Jonkinlaista itsesuojeluvaistoa mielestäni on, että kuuluu edes johonkin liittoon!Ja jos kuuluu vielä suurinpiirtein oman alansa liittoon, niin aina parempi.Koskaan ei sitten jää ihan tyhjän päälle,jos jotain ikävää sattuu.Nykypäivänä, kun ei tiedä....Itse aloin maksaa liittoni jäsenyyttä jo opiskeluaikana.
Onneksi en ole juurikaan joutunut luottamusmiehen kanssa jutustelemaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2015 - 00:14

Totta mooses.. varmasti kuulun, sillä vain ammattiliiton kautta saa kunnollista ja asiantuntevaa apua esimerkiksi silloin kun työsuhteessa tulee ongelmia palkanmaksun, tai työehtojen noudattamisen kanssa.
Omalla työpaikallani on kympin arvoinen luottamusmies. Hänen kynsä ja halunsa auttaa pulaan joutuneita ja ajaa työntekijöiden etuja on vertaansa vailla. Tämä tuli testattua oikein kunnolla joitain vuosia sitten. Tuolloin me työntekijät jouduimme puhetta kovemmin keinoin järjestämään uudelta pomoltamme itsellemme inhimilliset työajat järkyttävän epäinhimillisiksi muutuneiden tilalle. Niissä järjestelyissä jos missä tavittiin kunnon luottamusmiestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2015 - 20:45

Kuuluin liittoon työssä ollessani, nyt olen liiton eläkeläisjäsenenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2015 - 08:22

Kuulun vielä n. 4 kuukautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.02.2015 - 23:21

kuulun, mutta olisi kyllä tuuletuksen paikka tuossakin toiminnassa, meillä ei ole hyvää pääluottamusmiestä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2015 - 11:59

Työssäollessani kuuluin, mutta erosin kun jäin eläkkeelle.