Olen 11v tyttö ja tarvitsisin rahaa miten saisin?

Ei mieluiten koiran ulkoiluttajaa ja mainokset on yli 14 v

Avainsanat: miten 11 v tyttö saa rahaa koira ei mainos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2015 - 18:55

Juu jos ei koirien ulkoilutusta syystä tai toisesta halua/voi tehdä ja lehtien jaossa pitää olla yli 14 vuotias niin vaihtoehdot jää kyllä varmaan aika vähiin. Ihan niinkuin janjaa tuossa edellä jo mainitsi, esimerkiksi pullojen keruulla tienaa.
Esimerkiksi itse vanhana festarikävijänä olen nähnyt paljon ikäisiäsi keräämässä juhlijoiden tyhjiä pulloja festivaalialueen lähettyvillä.
Vanhempien kanssa voi neuvotella tietenkin mahdollisesta pienestä korvauksesta kotitöiden teosta. Tietenkin tämäkin taas riippuu vanhemmista että ovatko valmiita antamaan muutaman euron.
Kasva vielä muutama vuosi, kyllä niitä töitä ehtii ihan riittämiin tehdä sitten aikuisenakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.02.2015 - 06:49

Varmin tapa saada rahaa rehellisin keinoin on sopia vanhempiensi kanssa, että he maksavat sinulle viikorahaa tekemiäsi kotitöitä vastaa. Toinen varma rahansaantikonsti on tyhjien pullojen keruu ja palauttaminen kauppaan. Voit myös tienata kolikoita pyytämällä synttäri- ja joululahjasi rahana tavaroiden sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2015 - 10:10

Lakihan toki velvoittaa Suomessa vanhempia huolehtimaan alaikäisten lastensa toimeentulosta niin, ettei kenenkään 11v pitäisi suoranaisesti tarvita rahaa. Elämme kuitenkin tiukkoja aikoja eikä läheskään kaikilla vanhemmilla riitä lapsilleen ylimääräistä rahaa kaikkein välttämättömimpien hankintojen lisäksi.

Mainostoimistot tarvitsevat tuotekuvastoihinsa myös lapsimalleja esim. lastenvaatekuvauksiin. Voisit ehkä yhdessä vanhempiesi kanssa selvitellä, olisiko sinulla mahdollisuutta saada sellaisia töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.02.2015 - 23:35

kerää pulloja, pyydä vanhemmilta ja sukulaisilta, jos tarve on järkevä, saat varmasti rahaa, myy kirpparilla vanhat lelusi, kirjasi ja muu roju jota et tarvitse enää, tyhjennä oma ja sisarusten säästöpossu, jos oikein hätä on ;)