Onko kokemusta meikeistä käsimatkatavaroissa?

Eli ymmärtääkseni myös meikkivoide lasketaan nestemäiseksi, niin kuin myös eyelinerit sun muut. Tähän saakka olen aina matkustanut niin, että meikit ovat menneet ruumaan muiden tavaroiden kanssa. Nyt ehkä matkaan lähtisin niin että vain käsimatkatavarat olisivat mukana. Miten muut naisihmiset olette toimineet tällaisissa tilanteissa? Oletteko esim. siirtäneet meikkivoiteen läpinäkyvään purkkiin, joka taas on siellä 1litran vetoisessa muovipussissa vai miten se nyt meni... :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2015 - 11:48

Yleinen sääntö on, että kaikki mikä on veitsellä levitettävää pitää laittaa ruumaan jos määrrä ylittää sen desin määrän, jotenkin näin se on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2015 - 21:04

Nyt pistit sellaisen kysymyksen,että en ole edes miettinyt! Aina on ollut meikit (ne vähäiset) käsimatkatavaroissa...Ja esim se meikkivoideputkilo on kyllä niin pieni,ettei sitä kannata siirrellä mihinkään,eikä edes tarvitse...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2015 - 06:56

Meikkivoidetta ei tarvi siirtää toiseen purkkiin (jollei itse purkin vetoisuus ole yli 1dl). Itse olen vähän vaihdellen laittanut litran pussiin meikkejä. Joskus olen laittanut ripsarin ja meikkivoiteenkin, joskus vaan dödön, hammastahnan ja shamppoot yms. Ei olla koskaan huomautettu. Nestemäiset aineet saa olla max. 100ml purkeissa. Olen käsittänyt, että ovat aika tarkkoja juurikin tuossa koossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2015 - 08:44

Jostain luin sellaisen käytännön ohjeen, että varsinaisten nesteiden lisäksi nesteiksi lasketaan aineet, jotka ovat koostumukseltaan sellaisia, että niitä olisi periaatteessa mahdollista levittää veitsellä leivälle, kuin voita tai margariiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2015 - 15:37

Matkustin Norwegian koneella Helsinki-Teneriffa,tänä vuonna.
Käsimatkatavaroissa oli pieni meikkilaukku,jossa huulipunat,ripsarit ,pahvinen kynsiviila ja meikkikyniä. Mikään ei ollut eri muovipusseissa.Hyvin meni läpivalaistuksessa,tullen mennen ei pyydetty avaamaan mitään.
Mainitakseni vielä,itse tehdyt sämpylä eväät tein mukaan ja kentältä ostin Kivennäisvettä kyytipojaksi,ei kukaan huomautellut mitään.

Lähteet:
Oma matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2015 - 19:09

Sen tiedän, ettei mitään nestemäistä ole hyvä ottaa koneeseen eikä tietääkseni oikeasti edes saakaan ottaa koneeseen, jollei sitten ole ehdottoman tärkeätä syytä ko. asialle. Kohdalle sattui kerran siten, että käsimatkatavaroihin oli puolivahingossa ajautunut hiuslakkapullo. Vetoisuudeltaan ko. suihkepullo oli noin 2,5 dl. Sanoin miehelle, joka läpivalaisussa työskenteli, että ota vain minulta se lakkaplo pois, kosken sitä muutoinkaan välttämättä tarvitse. Ja, kuinka kävikään. Ko. plo jäi minulle ja on yhä vielä minulla eikä yhtään kevyempänä kuin tuolloin. Kuitenkin tykkään, että, kun juuri tuossa kohtaa joutuu tarkkailun alle, niin olo on kiusallinen on sitten ko. pilttipurkki tai cocistölkki, joka tarkemman syynin aiheuttaa. Nastoja reissuja joka tapauksessa kaikille napsulaisille joka puolelle maapalloa!

Lähteet:
oma kokemus läpivalaisuista Hki-Vantaalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2015 - 19:39

Mutta ovathan kaikki rajausvarit etc. alle 100 ml ? Eli ei siina pitaisi olla ongelmaa.