Raskaana lentäminen?

Onko jotain lentoyhtiö kohtaisia säädöksiä vai onko kiinni lääkärin lausunnosta millä raskausviikolla voi lentää? Olen asiasta täysin mitään tietämätön, olisiko jollakin täällä asiasta tietoa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2014 - 16:08

Itse lensin raskaana ollessani niin alussa, keskivaiheilla ja ekassa raskaudessa vielä 30.-32. viikolla lomailtiin 2 viikkoa Kuubassa, toisen lapsen kohdalla samat viikot, mutta Kreikassa. Nämä loppuraskauden lomat vaativat tietysti lääkärintodistuksen.
Mitään ongelmia ei ollut, mutta raskauteni muutenkin sujuivat hyvin leppoisasti. Kunhan muistaa juoda tarpeeksi ja liikkua mahdollisuuksien mukaan myös lennolla, niin homma on ok! Toki kaikki raskaudet ovat hyvin yksilöllisiä. Joten omien tuntemusten mukaan!

Ja ottaisin jo etukäteen selvää mistä kohteessa löytyy lääkäri, jos jotain ongelmaa sattuu tulemaan. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2014 - 21:45

Ohessa Finnairin ohjeistus asiasta: www.finnair.com/FI/FI/inform...n-children

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2014 - 22:14

Itse jos olisin tilanteessa, jättäisin lentelyt vähemmälle AINAKIN raskauden alussa ,sekä loppupuolella.Ja jos ei olisi pakko, en lentäisi koko raskauden aikana ollenkaan.Liiaksi riskejä!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.01.2015 - 23:49

kyllä sitä lentää voi, mutta komppaan girasolia tuossa alku ja loppuvaiheessa lentämisessä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2015 - 01:08

En ole ollut raskaana, mutta olen kylla aina ollut vahan sita mielta, etta naiset tekevat siita liian ison numeron. Yksi maailman luonnollisimmista asioista ! Lentoon vaan ! Jos lahdet pari paivaa ennen laskettua aikaa, varaudu synnyttamaan koneessa :) voit saada lentoyhtiolta lapselle ilmaiset lennot koko hanen elamakseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2015 - 19:57

Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä suositteleeko lentoa raskautesi siinä vaiheessa kun haluat lentämällä lomailemaan.