Uskaltaako vielä matkustaa kaukokohteeseen? Ja matkustatko sinä? Jollet, niin perustelethan?

Lisätty: 29.12.2014 - 23:17

Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille. Olen samaa mieltä, että vähintäin ulkoasianministeriön matkustustiedote on luettava ennen kuin lähtee matkalle uuteen kohteeseen. Tuttuun maahan, kun matkustaa, niin ei em. tiedotteen lukeminen ole välttämätön. Ko. maan tautiepidemioista on syytä ottaa selvää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2014 - 16:43

Uskaltaa toki. Suurin osa maapallosta on matkailijalle ihan turvallinen - tai siis yhtä turvallinen, kuin aina ennenkin. Jotkut sotatoimialueet ja vastaavat ovat tietysti vähemmän turvallisia, mutta se ei liity kohteen kaukaisuuteen. Esim. Australia ja Uusi-Seelanti ovat varmaan matkakohteina sieltä turvallisimmasta päästä.

Ulkoministeriö julkaisee tiedotteita, joissa kerrotaan eri maiden erityistilanteista matkailijan kannalta (ks. alle liitetty lähde).

Lähteet:
formin.finland.fi/ajankohtai.../matkustus

Kysyjän kommentti

Selkeä ja asiapitoinen vastaus. Eli Leo-sedän neuvoja noudattaen, niin voi ajatella kaukokohteeseen matkustamista, kunhan katsoo ensin ulkoasianministeriön matkustustiedotteen ko. maan kohdalta. Tack!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2014 - 13:06

Itse ainakin aion jatkaa matkustelua entiseen malliin, myös kaukokohteisiin, tietysti pitää aina kunkin hetkinen tilanne ja riskit ottaa huomioon. Kevään kohteena näillä näkymin New York.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2014 - 21:47

Kyllä niitä levottomia alueita löytyy lähempääkin.Esimerkkinä vaikka ihana Irlanti...Tai Espanjan levoton baskimaanosa...Tai nämä "Jeesus" kaupungit/maat, joissa pyhä sota kiihtyy aina tasaisin väliajoin...
Mutta kun seuraa tilanteita ja ottaa selvää kohteista,välttyy monelta murheelta.Ulkoministeriön tiedoitteet ovat aina hyvin valaisevia...
Kyllä matkustan edelleen samoja periaatteita noudattaen, kuin aikaisemminkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2014 - 09:47

En ole koskaan kaukokohteisiin matkustanut, eikä se ole siitä kiinni, ettenkö uskaltaisi, vaan kun en tykkää istua lentokoneessa 6 tuntia enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2014 - 11:47

Kyllä, sillä jos antaa pelolle voiton saa samalla sanoa hyvästi kaikelle matkustamiselle, kävellen tehtävillekkin. Totuus on nimittäin se lentokoneita enempi matkaajia kuolee joka vuosi autojen kyydissä eikä jalan edenneiden makamiesten ja tuolla matkallaan kuolleiden lukumääräkään ole vallan pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2014 - 10:10

Uskaltaisin joo matkustaa, ongelma on se etten jaksa istua koneessa niin pitkään, joten ei ole koskaan tullu lähdettyä 6tunnin lentoa pidemmälle matkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.01.2015 - 23:57

kyllä minä varmaan uskaltaisin, mutta en ole jostain syystä halunnut, tai monestakin syystä ;)