Mikä on sinulle joulun merkitys?

itselleni joulun pointti on lähinnä se, että on lomaa. Lahjat on myöskin mukavia, mutta tämä hengellinen puoli ei ole minun juttu kun en ole koskaan uskonut Jeesukseen yms.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2014 - 10:18

Eihän joululla iäkkäämpänä ole enää sellaista merkitystä kuin nuorempana mutta kyllähän se aina jotenkin vaan mukaansa vähän tempaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2014 - 10:27

Joulun merkitys on tietty rauhoittuminen, tosin teen aattona pitkän päivän vapaaehtoisduunia, samoin koko joulunajan olen töissä, joten minun kohdallani ei päde tuo rauhoittuminen ja rentoutuminen, mutta tämä on oma valintani ja lepäilen joulun jälkeen, kun lomaa on loppiaiseen asti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2014 - 11:27

Minulle joulu merkitsee aikaa rauhoittumiseen, rakkaiden kanssa olemiseen ja omien akkujen latamiseen. Joulu merkitsee minulle myös mahdollisuutta pyytää anteeksi kaikilta niiltä tutuiltani joita olen menneen vuoden aikan loukannut, tai joiden kanssa olen menneen vuoden aikan ollut liian vähän tekemisissä. Joulu merkitsee minulle myös tilaisuutta herkutella mielin määrin ilman, että kellään olisi siitä oikeutta moittia minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2014 - 12:32

Joululla ei varsinaisesti ole mitään sen kummempaa merkitystä.Ihmisillä pitäisi olla se kuuluisa hyvä tahto muulloinkin mukana, kun jouluna...Talvilomaa ja perheen kanssa olemista.Tuttavien luona piipahtamista.
Uskonnolla ei ole joulun kanssa (minulle) mitään tekemistä.Eihän se Jeesuskaan(jos nyt eli milloin) jouluna syntynyt.On vain ollut kätevää pistää tämä syntyminen vuoden pimeimpään aikaan "valoa tuomaan" ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2014 - 17:24

Meillä on jouluna tapa kokoontua kaikki lapset perheineen ja lastenlapset perheineen..ja vietää yheistä ihanaa rauhallista joulua....niin harvoin on kaikki yhtäaikaa koossa...ja tynttilät tuikkivat kauniisti...ruoluruokia nauttien..