Talojen pihoilla kirkkaita valoja.Mutta miksei osata käyttää heijastinta?

Pelastaisi monelta vaaran paikalta....Halpa henkivakuutus!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2014 - 13:54

Itse olen ihmetellyt ihan samaa...että paljon ihmisiä liikkuu pimeässa ilman heijatimia...halvin ihmisen henkivakuutus on kyllä heijastin..koiraa pimeällä ulkoiluttaessa on koiralla heijastinliivi ja myös itsellä..olen laittanut takkeihin ja housuihin silitettävät heijastin-nauhat...

Kysyjän kommentti

Silitettävä heijastinnauha hyvä konsti! Kiitos vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2014 - 21:27

Halpa henkivakuutus toden totta, varsinkin näillä synkillä keleillä. Tätäkin asiaa jauhettu vuosikymmeniä, mutta ei tunnu menevän osalle porukkaa jakeluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2014 - 22:18

Niin totta tosiaan, miksei heijastimia osata käyttää? Tässäpä sinulle teinipoikani vastaus kysymykseesi:
Nuoret ei käytä heijastimia koska kulkevat enimmäkseen katulamppuja ja muita valonlähteitä täynä olevissa paikoissa. Niissä kuullemma näkyy ilman heijastintakin.
Vanhemmat ei käytä heijastimia koska ne ei joko sovi asuun, tai ne häiritsee liikkumista.
Pikkulapset ei käytä heijastimia muuta kuin aikuisten pakoittamina.

Jotta tähän ikävään ongelmaan tulisi ratkaisu täyisi vaateteollisuuden laitaa kaikkiin ulkovaateisiin , kenkäteollisuuden kaikkiin ulkokenkiin ja leluteollisuuden kaikkiin ulkoleluihin automaattisesti kaikkialla maailmassa sellaiset heijastimet joiden irtiottaminen rikkoisi tuotteen. Näin kukaan ei milloinkaan voisi mennä ulos (ei edes kesällä) heijastimetta vaikka haluaisikin. Näin ei myöskään yksikään heijastin katoaisi ulkoillessa ja monta ihmishenkeä pelastuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2014 - 16:42

Mulla on takissani heijastin ja koirallani on heijastava talutushihna ja panta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 19.12.2014 - 21:42

kait se irtoheijastin on niin työlästä laittaa jokaiseen asusteeseen, ja siirto siihen asuun jonka päälle päättää laittaa ei aina tule edes mieleen, tämä tietysti koskee ainoastaan niitä joilla on isompi valikoima ulkoiluvaatteita ;)