Kuinka hoitaa valesypressiä?

Eli ostin valesypressin itselleni "joulupuuksi", mutta se on kovin kuivahko... Olen nyt antanut sille vettä joka päivä muttei tunnu oikein virkistyvän. Apua, en ole hortonomi :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2014 - 00:36

Johtuisikohan vale- eli joulusypressisi kuivuus näistä komesta syystä? 1) Olet sijoittanut sen liian lähelle patteria. 2) Kodissasi kuiva ilmasto 3) Sypressisi koristeltu keinolumella. Keinolumella koristeltu valesypressi ei ole pitkäikäinen ilo sillä sitä valesypressi ei valitettavasti kestä kauaan. Patterin, tai muun kuumuutta hehkuvan lämmönlähteen lähelle asetettu valesypressi tulisi siirtää niistä kauemmaksi sillä liika kuumuus kuivattaa kasvin. Valesypressi pitää ahkerasta suihkuttelusta,eli mitä kuivenpi huoneilma sitä ahkerammin tätä kasvia on suihkuteltava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2014 - 11:02

Jouluruusu ja valesypressi
Jouluruusua kastellaan maltillisesti. Se ei kuitenkaan saa kuivua kokonaan. Kukinnan jälkeen jouluruusu kehittää komeat lehdet. Sen voi eteläisimmässä Suomessa istuttaa kesän tultua puutarhaan. Kasvi voi aiheuttaa vakavan myrkytyksen ja jo pienen määrän syöneelle oireita.
Joulusypressinä tunnettu valesypressi viihtyy huoneenlämmössä, valoisassa paikassa. Juuripaakku ei saa päästä kuivumaan. Kastelusta on siis huolehdittava säännöllisesti. Se menestyy huonosti pihakasvina yli talven. Sypressin voi kuitenkin mainiosti viedä kesäksi ulos puutarhaan tai parvekkeelle. Kylmien säiden tullen sypressin voi tuoda takaisin sisälle.

Lähteet:
puutarha.net/artikkelit/798/...ukukat.htm