Oletko jo löytänyt sen paikan maailmalta, jonne palaat yhä aina uudelleen? Ja, jos tällaisen olet jo löytänyt, niin perustelethan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2014 - 05:50

Alpeille olen palannut jo parisenkymmentä kertaa, mutta en kuitenkaan mihinkään tiettyyn paikkaan siellä. Jotenkin vain vuoristomaisemassa sielu lepää.

Lähteet:
www.flickr.com/photos/uncle-...648732866/

Kysyjän kommentti

1 kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Klikatkaapa linkkiä ja todetkaa itse sama.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 16.11.2014 - 00:48

rodokselle tekisi mieli palata jälleen, oli ensimmäinen lomakohteeni ja kipinähän siitä syttyi, muistaakseni pari kertaa olen rodoksella käynyt sen jälkeen, mutta edellisestä kerrasta on jo yli 10 vuotta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2014 - 10:32

Teininä ja nuorena naisena paikkani oli Teneriffa ja Puerto de la Cruz . Vietin siellä runsaasti aikaa ja sain ystäviä.Olimpa vähällä joutua naimisiinkin asti :) ....

Nyt aikuisena rakastan edelleen Espanjaa ja sen ihmisiä.Cadiz on hieno ja historiallinenkin paikka.Yksi Euroopan vanhimmista kaupungeista ja satamista.Nähtävää paljon....Ja ne ihmiset.

Mutta se Mallorca....Se on sydämeni vienyt.Palman katuja kävellessä unohtuu kaikki muu.Sitä vaan on ja nauttii.Kuuntelee soljuvaa puhetta ja haistelee ilmassa leijuvia tuoksuja; valkosipuliin sekoittuu sikaarin ja sahramin tuoksu...Olisikohan tuo hyvä tapas paikka? Pistäydyn sisään....

Mallorca sopii tavallisen ihmisen rahapussille ja on turvallinen paikka.Kieltä on helppo oppia.Lennot lyhyitä ja jopa edullisia, jos vertaa moneen muuhun....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2014 - 10:52

Nuorena reissasin usein Kreetalla ja muillakin Kreikan saarilla, nyt viimeisestä reissusta siellä on jo vierähtänyt reilut parikymmentä vuotta. Maailmassa on sen verran katsomattomia paikkoja, että melkeinpä jokainen reissu nykyisin on suunnattu eri paikkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2014 - 11:25

Vaikka olen enemmän Espanjassa kävijä, mutta jotenkin veri vetää Rodokselle, siellä on tullut käytyä muutamia kertoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2014 - 21:53

Cadaques, Katalonia !! Asuin siella pari vuotta ja se muutti koko elamani ja ajatteluni. Elamani kaikkein ihaninta aikaa. Joku sanoi Cadaquesista, etta "it is like stepping onto another planet". Mutta turistina sen kokee vain kauniina paikkana. Mina sattumalta paasin heti "sisapiiriin". Girasol oli vahalla joutua naimisiin Teneriffalla, mina Cadaquesissa ... onneksi pappi sanoi EI :):):) Pappi oli itse Lordi Moyne eli Jonathan Guinness.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2014 - 09:51

Koska maailma on paikkoja täynnä, tykkään katsoa aina uuden paikan, en palata jo käytyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2014 - 09:33

Mummola pohjanmaalla on paikka, jossa tulee aina silloin tällöin käytyä herättelemässä muistoja. Mummo on ollut jo tuonpuoleisessa reilut 3-kymmentä vuotta, mutta paikka on yhä olemassa. Aika on tuolla pysähtynyt. Aivan kuin ne ränsistyneet rakennuksen osat pystyisivät muistamaan. Jos minulta kysytään niin paikalla on oma henki ja muisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2014 - 16:53

Viime kesänä taisi syttyä rakkaus Pargaa kohtaan. Mieli tekee takaisin ja eiköhän sinne mennä vielä.

Mutta se suurin rakkaus on Islanti. Sinne veri vetää aina uudelleen ja uudelleen kuuntelemaan meren pauhua rannoille, ihailemaan sitä karua laavan peittämää maisemaa, siinä maassa melkein voi uskoa että ne keijut ja peikot elävät. Lapsesta saakka siellä käynyt ja melkein asumaankin voisin jäädä.