TES:n mukainen palkka?

Monessa työpaikkailmoituksessa kerrotaan palkkauksen olevan TES:sin mukainen. Kun sitten yrität selvittää ko. alan TES:siä ja palkkaa, niin yleensä ei selviä mitään konkreettista. Olisiko tuohon joku noin arvio matalapalkka-aloille?

Avainsanat: tessin mukainen palkka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2014 - 14:13

Valitettavasti en osaa antaa täsmällistä vastausta eli vastausta euroissa/kk. Sen tiedän, että, jos työnantaja esim. ilmoittaa, että ko. on TES:n mukainen palkka, niin ko. on lakisääteinen palkka/palkkaus. Tottakai nämä palkat aina alkavat jostain kohtaa juosta, mutta tietyillä kaupunkialueilla, kuten esim. pääkaupunkiseudulla ja Länsi-Suomessa palkkaluokka on ykkönen eli ainakin näillä alueilla palkka alkaa korkeammalta kuin tietyillä muilla alueilla. Sijaisille tai (määrä-aikaisille) työntekijöille maksetaan aina kehnoimmin eikä mielestäni kellään tutulla ainakaan palkkaetu ole ollut suosiollinen, kun ko. on ollut urakkapalkka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2014 - 18:20

Oletan,että netistä löytyy jonkinlaiset viralliset taulukot noista palkoista.Kaupunkikohtaisia ainakin joskus olen katsellut...Muistankohan ihan väärin?Ja tietty joka alaa tarkasteltu erikseen ja eri taulukossa...
No kyseisten alojen liitot ainakin tietävät,jos ei kukaan muu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2014 - 13:45

Kuten girasol sanoi, niin netistä eri alojen palkkataulukot löytyvät.