Hei taas kaikki napsut pitkästä aikaa. Mitäs tänne kuuluu? Odotatteko jo innolla Joulua?

Avainsanat: joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2014 - 16:50

Kuulun kirkkoon, mutta lapsuuden Joulut ovat valitettavasti takana. Ts. en odota Joulua innolla, mutta lapsistani pienin on jo pari viikkoa sitten kirjoittanut joulupukille toivelistan, joten lapseni ehkäpä jo odottaa Joulua, mutta maltillisesti näyttää silti Joulua lapsenikin odottavan. Ja tuota samaa tunnetta, joka itselle tuli lapsena ennen Joulua ja Jouluna, niin harvoin enää kokee. Syynä tähän aidon tunteen menettämiseen on se, että yhteiskunnan muutoksista huolimatta Suomi pysyy hyvin materialistisena maana. Ja juuri lapsille tulisi etsiä enemmänkin aitoja kokemuksia, tunnetta jne., kun näitä kovia paketteja, jotka sisältävät elektroniikkaa, pelikonsoleja jne.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2014 - 09:57

Tervetuloa taas Napsun pariin matula! Mitään suurempaa innostusta ei tuo Joulun tulo aiheuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2014 - 20:20

Joululla ei ole minulle uskonnollista merkitystä,mutta pidän joulusta kyllä.Lähipiirissä on aivan pieniä lapsia,joiden joulun odotusta on mukava seurata.Tontun kurkistelujuttuineen päivineen....
Viettänen joulun kotosalla ja vapaalla ystävien kanssa.Onneksi tähän on mahdollisuus.
Oma perhe ja ystävät tuovat sen oikean joulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2014 - 22:23

En ole ns. jouluihminen ja teenkin koko joulun seudun vapaaehtoisduunia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2014 - 09:17

Joulu on juhla pimeyteen ja ihan tervetullut.Lapsuuden jouluja ei kyllä voita mikään.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2014 - 13:54

Jaa, että mitäs tänne napsuun oikein kuuluu .. Ei mitään ihmeempiä, napsutteluja vain.. Kirjoitellaan vastauksia kysymyksiin aina kun ehditään ja jaksetaan ja kysellään kysymyksiä aina kun mieleen muistuu jotain kysymisen arvoista.
Mitä tuohon joulun odottamiseen tulee niin siitä minun täytyy sanoa, että vaikka olenkin jouluihminen henkeen ja vereen en vielä ole ruennut odottelemaan sen tuloa. En nimittäin tykkää siitä, että jouluhössötykset kaupoissa ja muullakin alkaa vuosi vuodelta aina vaan aijemmin ja aijemmin. Minun joulunodotuseni alkaa vasta ensimmäisestä adventista ja silloinkin vain joulukorttien askartelulla.