Mitä ajankohtaa suosit aurinkolomillasi talvisin? Lomailetko mieluiten vuodenvaihteen vaiko koululaisten talviloman tienoilla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 18.10.2014 - 22:40

toukokuuta on tullut viimevuosina suosittua, ovat tarjonneet niin edullisia matkoja kun ei ole koulut vielä loppuneet. lämmintä on kuitenkin jo välimerelläkin tarpeeksi, joten toukokuu on hyvä reissukuukausi, marraskuu ja maaliskuu ovat sitten kanarian reissuille kuin tehdyt ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2014 - 20:29

Koulaiset ovat kasvanet ulos kouluvaatteistaan, joten mennään vudenvaihteen puolelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2014 - 21:25

Ei ole tullut kymmeneen vuoteen matkustettua talvella... Silloin mentiin talvilomaviikolla. Nyt olisi haaveissa päästä lähtemään miehen kanssa, mutta katsotaan. Tähdätään kyllä sitten johonkin muuhun ajankohtaan kuin koulujen loma-aikoihin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2014 - 21:34

Joulun ja uuden vuoden välillä ollaan oltu muutaman kerran ja sitten myös tammikuussa,jolloin on hieman halvempaa ja Suomessa ne kurjimmat kelit.
Viime vuosina talvimatkailu on jäänyt, koska ei olla saatu lomia yhtä aikaa miehen kanssa.Kesällä onnistuu paremmin.Hyvä, että edes silloin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2014 - 08:52

Itse kun opiskelen parhaillaan, niin pakko lomailla koululaisten lomien aikaan eli joululoma joulun aikaan ja talviloma viikolla 8.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2014 - 13:02

Maalis- tai huhtikuussa on talvisin tullut käytyä jossakin lämpimässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2014 - 18:02

Nykyään matkat eivät ole kiinni koulujen loma-ajoista, joten reissattua tulee silloin, kun matkoja saa halvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2014 - 19:31

Olen aina karttanut matkailua koulujen hiihtolomaviikoilla .... silloinhan hinnat ovat melkein kaksinkertaiset verrattuna muihin aikoihin. Joulun ja vuodenvaihteen aikoihin matkustaisin mielellani .... tosin silloinkin hinnat ovat huipussaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2014 - 19:21

Me matkustamme kahden (4v ja 8v) lapsen kanssa aina hiihtoloman aikoihin kahdeksi viikoksi niin, että hiihtoloma jää sinne keskelle. Matka on huomattavasti pakettimatkoja halvempi, kun lennot varaa Norwegianilta niin, että etsii halvimmat matkustuspäivät. Sitten varaa hotellin halvimpaan mahdolliseen hintaan (esim. lowcostholidays tai top10matkatarjoukset ovat hyviä). Sitten vielä katsoo, ettei lentokenttäkuljetus nosta matkan hintaa liikaa, vaihtoehtoja yleensä löytyy. Jos saapuu kohteeseen sellaiseen ajankohtaan, ettei julkista liikennettä ole niin yöpyminen lentokentän lähellä voi olla halvempaa kuin taksimatka. Kerran vuokrasimme auton, joka odotti lentokentällä ja ajoimme kohteeseen: seikkailuahan se oli, mutta niin matkan pitääkinolla meille seikkailu.
Meidän kriteerit matkalle ovat: 2 viikkoa, 2,5 tonnia, all inc, uimista ja lämpöä. Muulla ei sitten ole niin paljon väliä. Jokainen reissu on seikkailu ja siellä mennään fiiliksen ja kulloisenkin budjetin mukaan. Kun matka on maksettu etukäteen, reissun voi heittää hyvinkin vähällä rahalla, jos sattuu rahapula iskemään =)