Edullisin ja paras aika matkustaa etelän lämpöön alkuvuodesta?

Mieli tekisi kovasti lähteä, mutta budjetti on kohtalaisen pieni tällä hetkellä. Talviloma viikkoa en ole vielä sopinut työnantajan kanssa, joten melkeinpä mikä vaan ajankohta käy uuden vuoden jälkeen. Hintoja kun on tässä katsellut niin ei voi kuin todeta että kallista on kun sinisilmäisenä haaveilin että kahden hengen reissun saisi alta 800euron... :/ Kannattaako odotella lähemmäs ja katsella sitten vain äkkilähtöjä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2014 - 21:52

Kyllähän ne äkkilähdöt yleensä niitä halvimpia on. Jos ei ole kovin kranttu kohteen suhteen, niin viimehetken äkkilähdöllä voi kyllä saada lennot ja majoitukset kahdelle alle 800 eurolla - tai siis ainakin viime talvena olisi saanut. Saa sitten nähdä, mikä on hintataso ensi tammikuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2014 - 13:52

Odota akkilahtoja. Eikohan sielta alle 800 eurolla sopiva matka loydy kahdelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.10.2014 - 23:03

äkkilähtö toukokuussa ennen koulujen kesälomia, useana vuonna on ollut todella halpoja matkoja tarjolla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2014 - 19:41

Kanarian saaret on lämmin kohde tuohon vuodenaikaan ja halpa, koska sinne tehdään niin paljon matkoja. Egybti on toinen halpa, mutta suosittelen matkustamista vasta helmikuun loppupuolesta kevääseen päin, koska tammi-helmi voi olla aika tuulista ja kylmää vielä.
Katso momondosta halvimmat lentopäivät: usein yhdellä pysähdyksellä saa edullisemman lennon ja kokonaismatkustusaika jää kuitenkin vain pari tuntia pidemmäksi kuin suora lento ja laukutkinhan menee tuollaisella lennolla suoraan jatkolennolle, kun lento on ostettu lähtökentältä määränpäähän.
Etsi kohteesta halpa hotelli hyödyntäen hakukoneita, mutta tarkista aina, saisitko hotellin vielä edullisemmin varaamalla suoraan hotellista. Trivago, hotels.com ja lowcostholidays on ihan hyviä sivustoja. Kannattaa myös katsoa, saako hotelli+lento yhdistelmän halvemmalla, mutta minä en ole yleensä saanut. Ja lopuksi vielä suunnittele, miten siirryt lentokentältä hotelliisi: taksi on usein aika kallis vaihtoehto. Julkinen liikenne on halviin, mutta ei yleensä kulje yöaikaan ja jos sinulla on paljon matkalaukkuja, saattaa olla hankala. Auton voi myös vuokrata niin, että noutaa sen lentokentältä ja ajaa kohteeseen (palautuksen voi valita eri paikkaan kuin auton noudon): varaa lentokentälle aikaa auton noutoon ja opettele reitti etukäteen kunnolla ja silti kartta mukaan (tai navigaattori). Netistä voi hakea airport transfer -yrityksiä: niillä saattaa olla halpoja yhteiskuljetuksia.

Vielä lopuksi, kun sopiva lento/hotelli yhdistelmä on löytynyt, kannattaa olla nopea: hinnat muuttuvat melkein päivittäin. Onnea täydellisen matkan etsintään ja ennen kaikkea rentouttavaa lomaa =)