Se perinteinen kysymys.Missä ja miten vietätte Joulunne?Kinkku vai kalkkuna?

Avainsanat: joulunaika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 09:37

Aivan perinteinen joulu kinkkuineen ja laatikoineen ym, tosin ilman joulupukkia. Aattona iltapäivällä kirkossa, näin joka vuosi, emme koe tarvetta muuttaa näitä traditioita.

Lähteet:
Myös meitin joulu

Kysyjän kommentti

Joulukirkossa tuntee sen perinteisen Joulun

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 19:22

Sukulaisillahan me.
Joulua vietetään perinteisesti niin että koko suku kokoontuu koolle serkkujeni mökille ja aina yksi mies lähtee juuri kauppaan kun joulupukki tulee... Mahtaa lapsilla olla hauskaa..
Ja SUURI joulukinkku,kalkkunan ystäviä ei olla!

Lähteet:
Minä,meidän joulu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 19:52

Mökillä perheen kanssa niin kuin aina, eihän sitä jo 11 vuotta kestänyttä perinnettä voi rikkoa. Kinkku mieluummin kun kalkkuna, mutta jos saisin valita niin jättäisin jouluruuat kokonaan pois, en ole laatikkoruokien ja lipeäkalan ystävä :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 21:10

tänä vuonna Thaimaan auringon alla:) tulee joulu ja uusi vuosi nautittua. uskoisin, että nautimme kunnon pihvin ja hyvän punaviinin kera. normaalisti jouluna ehdottomasti KINKKU! ja sinappia päälle:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 21:12

Ilta ainaki rauhoitutaan kotiin avokkeen ja koiruuden kanssa. päivällä varmaanki kierretään sukulaisilla ja haudoilla. Voi sitä syömisen määrää taas =/ ..hihhih...kinkku se varmaankin on, ei liiemmin olla kalkkunan ystäviä. nii ja jossain vaiheessa tarvii viel savustaa lohtakin. Toivottavasti jouluna olisi lunta maassa, olisi jouluisempi fiilis!

Lähteet:
meitin joulu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 12:04

Kotona, toivottavasti saan olla ainakin aaton yksinään. Ei kinkkua, ei kalkkunaa vaan perinteiset laatikot ja karjalanpaistia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 12:35

tyttären luona, ensimmäinen kerta kun olemme aattona pois kotoa. 34 vuotta minä olen järjestänyt joulun meillä. Porukka on kasvanut vuosien myötä , 14 ihmistä ruokkia ja passata liian paljon kun terveys ei ole enää niin hyvä. kalkkunaa olen tykännyt syödä viime vuosina, se on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 13:39

Ei kinkku eikä kalkkuna:olen kasvissyöjä. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 09:03

Maalla vapaa-ajan asunnolla. Aaatto varmaan ihan kasistaan miehen kanssa ja omasta toiveesta. Syksy on ollut työntäyteinen, joskus täytyy saada ottaa rennosti. Tietysti ihan juhlava joulu meillä on, itseni tuntien ei se muuta voi olla.
Myöhemmin eli tapanina kutsutaan sitten lähinaapureita vierailulle, nyt ehkä pelkästään iltapäiväkahville ja seurustelemaan.
Tytär tulee uutenavuotena puolisonsa kanssa ulkomailta pistäytymään.
Enpä usko että kinkku meidän jouluun kuuluu, hyvää ruokaa aion kyllä laittaa, se kuuluu asiaan.