Mitä mieltä ootte nykytaiteesta? Itse en pidä siitä, koska kukatahansa osaa tehdä sitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 20:02

En tajua nykytaidetta. Tunnin vierailu Kiasmassa on täyttä tuskaa ja saa tuntemaan itsensä sivistymättömäksi kun ei tajua mitä taiteellista on lattialla olevassa tyynyssä johon on puhkaistu reikä. Toisaalta en muutenkaan ole mikään himotaiteellinen ihminen, eivät 1800-luvun maisemamaalaukset houkuttele sen enempää :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 18:00

Mitä taiteella tarkoitetaan?Jokainen on elämäntaiteilija. 70-luvun musiikki oli mielestäni taidetta sillä silloin tehtiin aitoa musiikkia.Ehkä maalaukset joissa jokainen näkee mitä haluaa voidaan kutsua taiteeksi.Itse en seinälleni laittaisi (tietysti jos on "varma" sijoitus niin miksipä ei).Teatteri ei oikein kiinnosta sillä nekin tehdään mielestäni liian taiteelliseksi.Jopa Tuntematon Sotilaskin on raiskattu.Hauskoja kesäteatteriesityksiä onneksi on vielä.Muuta taidetta en osaa kommentoida.

Lisätty: 21.11.2008 - 18:15

Elokuvissa on ehkä kehitys on muuttunut paremmaksi.Makuasia.

Lähteet:
Taiteita sivusta seurannut elämäntaiteilija

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 20:07

Ymmärtääkseni nykytaiteessakin pitää olla perustekniikka hallussa ennenkuin saa kelvollisen seinällä pidettävän taulun. Esim. nuoren Samuli Heimosen tauluissa on päällekkäisiä kerroksia, joissa tapahtuu yhtä sun toista kun katsoo tarkkaan. Kaukaa katsottuna ne ovat yhtä kiemuraa ja suttua.

Nykytaiteessa taulun sanoman tai idean löytäminen tuottaa sisäistä tyydytystä ja iloa. Jotkut teokset taas puhuvat väriensä kautta. Minä olen katsonut tauluja jo niin kauan, että surrealismi puhuttaa minua eniten. Jos haluan katsoa kaunista kuvaa, joka on tehty 1:1, niin otan valokuvan. Siis kullakin on omat mieltymyksensä ja taiteissa riittää kyllä eri mieltymyksille tilaa kunhan näkee vaivan etsiä itselleen eniten innoittavan lajin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 12:06

En minä ainakaan osaa. Jospa en ookkaan kuka tahansa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 13:46

Pidän taiteena sitä,mitä en itse osaa tehdä paremmin(ja osaan tehdä aika hyvin).:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 08:41

Ihan väärin sanoa että nykytaidetta osaa tehdä kuka tahansa, ei todellakaan. Jos näin olisi nii nsinä aloittajahan voisit ryhtyä noin vaan kuuluisaksi taitelijaksi ja ansaita huimat rahat.

PS. harrastan maalaamista itse ja tiedän mitä se on.

Lisätty: 25.11.2008 - 08:46

Kävin Kiasmassa noin 3 viikkoa sitten. Asioita täytyy hieman sulatella ja ajatella, kyllä minimalismi avautui minulle aikaa myöten.
Taiteenkin täytyy muuttua, ei kautta vuosisatojen voi tehdä aina samanlaista, aika muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 23:18

en minäkään siitä pidä, mutta kysyjän argumentointi kyllä ontuu pahasti