Jos varaan lennot Hurghadaan, ja maksan ne, mitkä ovat matkan peruutusehdot?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2014 - 12:54

Reittilentolipun muutos- ja peruutusoikeudet ovat lipputyyppikohtaisesti rajoitettuja. Monissa lipputyypeissä muutokset tai takaisinmaksu eivät ole lainkaan sallittuja lipunkirjoituksen jälkeen. Asiakas saa reittilennon muutos- ja peruutusehdot hyväksyttäväkseen ennen sopimuksen syntymistä.
Muutos- ja peruutustilanteissa noudatetaan aina lipun antaneen lentoyhtiön sääntöjä. Lentoyhtiön määräämien kulujen lisäksi veloitamme Aurinkomatkojen voimassaolevan palveluhinnaston mukaisen palvelumaksun.
Näin peruutusehdoista sanotaan Aurinkomatkojen nettisivuilla.

Ebookers.fi sivuilla samasta asiasta sanotaan puolestaan näin:
Jos olet varannut ebookersin kautta lennot, autonvuokrauksen, majoituksen tai valmismatkan ja et saavu lähtöselvitykseen, nouda autoa tai käytä muuta palvelua sovittuun aikaan sinusta johtuvasta syystä, sinulla ei ole oikeutta minkään maksun palautukseen. Jos lentolippusi sallii verojen palautuksen, ebookers veloittaa aina toimistokuluina 60 £ lippua kohden.

Vaikka peruutusehdot on kaikilla matkoja myyvillä lento- ja matkayhtiöillä miltei samat pieniä erojakin saattaa löytyä. Myös ostamasi lipputyyppi saattaa vaikutaa palautusehtoihin. Tästä syystä kysymykseesi vastaa parhaiten se lentoyhtiö, tai matkatoimisto jonka kautta aijot lentosi Hurgharaan hankkia. Kysy siis tietoja niiltä ennen kuin päätät mistä ja milloin lentolippusi ostat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2014 - 16:14

Kuten janjaa esittää, kannattaa tutustua myyjän peruutusehtoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.09.2014 - 00:13

komppaan janajaata, mitään yleispätevää sääntöä ei kuitenkaan taida olla, vaan aina tapaus ja yhtiökohtaisesti edetään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2014 - 09:55

Selviää varmasti lentoa myyvän yhtiön sivulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2014 - 23:00

Nämä yleiset valmismatkaehdot ovat Suomen matkatoimistoalan liitto ry:n ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelemat (ks. lähteet). Matkan peruuttamiseen liittyvät asiat löytyvät kohdista 4, 5 ja 6.

Lähteet:
www.smal.fi/index.php?406