Mikä on paras kala valmistaa ruokaa / mistä kalasta pidät eniten ja miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2014 - 22:57

Kylmäsavustettu lohi. Rasvaevällä varustetut muutkin lohensukuiset ovat hyviä kuten muikut.
90-luvulla kävin polkupyörällä Helsingin kauppatorilta ostamassa lohen perkuutähteitä työttömänä ollessani. Ei maksanut paljoa ja sai maailman parhaan lohikeiton keitettyä isolla kattilalla. Siinä oli Mannerheimin herkut myös, poskilihat mukana kun keitti päät myös. Sen jälkeen oli helppo irroittaa lihat luista ja lisätä ne keittoon.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2014 - 16:38

Minulla on kolme yhtä vahvaa kalasuosikkia: lohi, kuha ja siika. Niitä kaikkia (etenkin lohta) saa kaupasta kuin kaupasta suhteellisen hyvin. Niiden lihasta voi valmistaa monenmoisia ruokia: keittoja, laatikoita, pastoja ja vaikka mitä muuta. Ne kaikki on maultaan sopivan mietoja olematta kuitenkaan pliisuja ja kelpaavat näin taatusti kaikille ikään, tai sukupuoleen katsomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2014 - 19:25

Kala-allergikkona en osaa tähän kyllä vastata millään tavalla :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2014 - 19:57

Lohta kyllä tulee eniten käytetty..kun on todella hyvää.. kraavina..savustettuna uunilohi kerman kera..
Olen kyllä kaiken kalan ystävä..kuha on kans hyvää..eikä ole ruotoja..että kiva syödä..
Isot ahvenet savustettuna..nam..nam..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2014 - 21:58

Lohta ja kuhaa suosin, eri muodoissa. Loimusiika parasta mitä tiedän, sitä e kylä itse ole koskaan valmistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.09.2014 - 11:26

seitipaketti on helpoin, siika on oma suoskki, ahvenkin on hyvää, mutta työläämpi syödä, kaikki kala maistuu, lohesta olen syönyt itseni ulos, on viimeinen kala jota suosin, hyvää sekin kun syö harvoin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2014 - 15:48

Syön hyvin harvoin kalaa, en vaan pidä kalaruoista, joten en pysty ottamaan tähän kantaa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2014 - 16:34

Kyllä se savustettu MUIKKU

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2014 - 09:39

Kyllä maukkaampaa kaloja ovat ahven, muikku ja siika, valmistustavasta riippumatta. Minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2014 - 14:12

Kaikki kala on todella hyvaa ..... siis lipeakalaa lukuunottamatta. Siihen en koske. Samoin kuin amu: lohesta olen syonyt "itseni ulos".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2014 - 09:51

Makuasia, riippuu mistä pitää. Meillä minulla on lohi jota valmistan, isännällä on ahvenet joita paistaa itselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2014 - 17:40

Ahven on ylivoimainen. Isot fileroidaan,savustetaan tai tehdään ahventaskuja mitkä täytetään, niistä saa ihan mitä vaan. Pienistä tulee maukkaat kukot. Muikku käy myös, mut ei ole niin monipuolinen käyttö mahdollisuuksiltaan.