Koska Ruotsi on ollut viimeksi sodassa ?

MAYDAY MAYDAY MAYDAY ! Pidan isohkolle herrasmiesklubille luennon/esitelman Suomesta ensi maanantaina taalla USA:ssa ja tarvitsen apua informaation hankinnassa,koska minull on viela 1000 asiaa muistilistallani.

Lisätty: 21.09.2014 - 03:54

Sirkka-Liisalle: Ethan sina ole kuullut esitelmaani. Otan vain selville asioita ja numeroita, jotta minulla on tietoa antaa vastauksia, jos minulta naita asioita kysytaan. Olen suunnitellut esitelmani olevan valoisa ja humoristinen, mutta myos hyvin informatiivinen ja napakka joissakin
kohdissa.

Avainsanat: ruotsi sodassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.09.2014 - 13:52

Viimeisin Ruotsin sotaretki oli Ahvenanmaan valloitus vuonna 1918, joka jäi vain yritykseksi.

Lisätty: 19.09.2014 - 15:00

Varsinaisessa, oikeassa sodassa Ruotsi on ollut 16.-19. lokakuuta 1813 jolloin Ruotsin armeija osallistuiniin kutsuttuun kansojen taisteluun Leipzigissa. Taistelu oli Euroopan historian suurimpia, kaiketi suurin ennen ensimmäisen maailmansodan vielä hirvittävämpiä verilöylyjä.

Lähteet:
Ulkomaantoimittaja Heikki Aittokosken vuonna 2013 pitämä bloki nimeltään Narrien Laiva.

Kysyjän kommentti

Juuri nainhan se oli !!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2014 - 02:33

Onneksi olkoon jos onnistut pitämään hereiilä pitävän esitelmän näillä napsun vastauksilla. Saan kuulla sodasta ja hädästä yli maapallon joka päivä, että ei tälläinen esitelmä uppoa kansaan. arvelen niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.09.2014 - 14:59

uuno sai pääministeri tuuran julistamaan sodan ruotsille -80 luvulla, muita ei muistu mieleen ;)