Mitä mieltä olette pelien/elokuvien ikärajoista.

siis onko ikärajat liian tiukkoja vai ei.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 20:13

Ehkä vähän liian tiukkoja joo. Loppujenlopuksi ei ne ikärajat nyt niin hirveästi vaikuta, jos jotain kiinnostaa rajojen noudattaminen niin sittenhän voi jättää ne kielletyt leffat yms katsomatta, mutta jos joku ei piittaa ikärajoista pätkän vertaa niin kyllä se varmaan saa ne jostain muusta lähteestä, esim. isoveljeltä tai kaverilta. Ja miksi ulkomailla on ihan erilaiset ikärajat, esim. eräs konserttidvd on Suomessa K15 ja Saksassa K6. Olemmeko muka henkisesti epäkypsempiä? Jos ikärajoja kerran pitää olla niin niiden pitäisi olla joka maassa samanlaiset :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 17:58

Ulkomaillakin nauretaan Suomen ikärajoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 19:56

Itsestäin tuntuu siltä, että välillä vaik on kuink hepposii pelei/elokuvii, nii ne on, ettei melkein kielletty K 40, mut sit toisia ohjelmii, jotka esim. jopa aamusin, jolloin lapsoset hereil jo, nii lähetellää kaiken maailman kuis sen ny kauniist sanois, aikuisten yhteistä, ei lapsille tarkoitettua, ei mitää ikärajaa, ja plus kaiken kukkuna; uutiset, joist ei varotella kettää missää ('sisältää raakoja kohtauksia', tms.), ku itteikii pitää vaihtaa kanavaa, jopa uutisis, kun kaikki pitää näyttää; pahoinpitelyt, hyökkäykset yms. kyl työ tiiätte, must ei oikei, ja sit nää lapsoset (jopa alle 3v) kattelee siin siivus uutisii, nii mitähän sinne alintajuntaan sit jää (vanhemmat voip jopa ajatella, ettei se täst viel mitään tajua, huh) ja kuis sit käykää....??

Sit se lopullinen vastaus (vihdoonkii); On ja ei, ks. yllä, sillee se vaa menee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 21:12

Mielestäni ikärajat tavarataloissa muun muassa on täysin turhia.Peliriippuvaisia ovat luultavasti eläkeläiset enemmin kuin nuoriso.Nuoret pelaavat netissä luultavasti ilman ikärajaa esimerkiksi pokeria joka on rahapeli.Turhaa holhousta tämäkin.

Lähteet:
Omat kokemukset ja näkemykset.Itse en juuri pelaa.Joskus pitää laittaa euro toivottavasti hyvään tarkoitukseen.Luulisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 23:16

on se ihan hyvä et niit rajoi on... mut sitä en käsitä kui elokuviinki voi mennä rajaansa nuorempi isäpapan kans? ei sit siin mitään vaikuttei tuu jos isä nököttää vieres. peleistä sen verran että en tie ketään kuka niitten rajoja noudattais ja onhan ne elokuviski turhan korkeita. sit viel ku on netti -> siel ei ketään kiinnosta minkä ikänen oot ja mitä siel katot. eiks nää yksinäiset oo useimmiten 24/7 netissä kattelee jotain ammunta videoi nii ei ihme et joku kerta pimahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 12:11

Ikärajat on annettu lasten suojelemiseksi vääriltä vaikutteilta. Tiedän useita perheitä, jotka noudattava television katselussakin kaikki a annettuja ikärajoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 23:15

ei sellaisia rajoja joiden noudattamista ei valvota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 08:17

Tarpeellisia varmaan, tiukkuudesta en osaa sanoa kun ei ole aikoihin tarvetta seurailla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 18:49

Ymmärtääkseni ikärajat ovat suuntaa-antavia. Meillä ne ovat hyvät siihen, että katsomme voiko tytölle näyttää jonkun elokuvan vai ei.