Oletko suorittanut ensiapukurssin? Milloin viimeksi olet joutunut käyttämään sen oppeja hyväksesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2014 - 15:56

Kurssi on käytynä juu, mutta siitä kertaakaan en ole joutunut tosi tilanteessa taitoja käyttämään... Laastarin olen joutunut laittamaan, mutta mielestäni sitä ei lasketa :D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2014 - 03:19

Olen yli 20 vuotta sitten! Oli laivurikussin pakollinen osa. Empä muista olisko tarvinnut ainakaan kovin akuuteissa tapauksissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 07:40

Olen suorittanut useammankin Ea-kurssin, töissä ollessani toimin myös ea-kouluttajana. Pariin otteeseen olen ollut tilanteessa, jossa elvytystaidot on testattu käytännössä, lisäksi on pieni nyrjähdyksiä ja haavoja paikkailtu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 12:34

No kun en ole kaynyt ! Olen muutenkin taysi nolla hatatapauksissa; Jos jollekulle sattuu jotain (siis, etta on paljon verta esim.), saatan itse pyortya ja olla autettavien joukossa ennemmin kuin auttaja.
Elokuussa 2003 vieresta nain melkein tyhjalla Sornaisten metroasemalla illalla yhdeksan aikaan kun joku mies kaatoi itsensa suorilta jaloilta kiskoille junan tullessa. Kuin unessa lahdin kiljuen juoksemaan jottei minun tarvtse nahda veren roiskahtavan. Tosin siina tapauksessa nyt kukaan ei olisi pystynyt tekemaan mitaan eika ensi-apua enaa tarvita kun juna liiskaa ihmisen jauhelihaksi, mutta tarvitsin itse kriisapua tapahtuman jalkeen. En saanut seuravina oina nukutuksi koska nain koko ajan vain sen kaverin kasvot silmissani ... kun se katsoi junan suuntaan. Minahan en silla hetkella viela tiennyt, etta kaveri tekee itsemurhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 17:46

Heh, tämäpä olikin osuva kysymys, sillä opinnoissani alkaa just tällä viikolla ensiapukurssi ja pian olen EA1 pätevyyden omaava :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 19:26

Kurssit on käyty opiskeluaikoina ja kerrattu työn ohessa.Tosin edellisen työn ohessa, joten näistä reilu vuosi aikaa.Hoitajana piti taitojaan käyttää harvase viikko...Nyt ei toivottavasti enää niin usein tarvitse :)