Otatteko matkavakuutuksen aina matkustaessanne ?

Lisätty: 02.09.2014 - 02:04

Itsellani ei ole jatkuvaa matkavakuutusta. Taytyy kai otta sellainen, kun kaikki tekin olette sen jarkevimmaksi katsoneet.

Lisätty: 02.09.2014 - 15:26

Kiitos, Leo-seta !

Avainsanat: matkavakuutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2014 - 12:19

Ennen kuin hankkii matkavakuutuksen, kannattaa selvittää, mitä muut vakuutukset ja kortit kattavat.

Esim. MasterCard-luottokortilla maksettuun matkaan sisältyy matkavakuutus. Jotkin kotivakuutukset korvaavat kotoa matkalle mukaan otetut tavarat rikkoutumis tai varkaustapauksissa. Useimmissa vakuutusyhtiöissä jatkuva vakuutus tulee halvemmaksi, jos matkustaa useammin, kuin kerran vuodessa.

Kannattaa myös miettiä, haluaako vakuuttaa matkustajat, matkatavarat vai molemmat. Jos matkalla on mukana vain paria vuotta vanhempaa tavaraa, sovelletaan niihin jo luultavasti niin suuria ikävähennyksiä, ettei niistä saa juuri mitään korvausta.

Myös se vaikuttaa vakuutuksen hintaan, onko se voimassa sekä kotimaan- että ulkomaan matkoilla vai ainosataan jommassakummassa. Jos matkustelee pelkästään kotimaassa, ei kannata maksaa ulkomaan matkavakuutuksia ja päinvastoin.

Myös siinä on eroja, korvaako vakuutus matkalla vuokratuille urheiluvälineille (esim. polkupyörä tai laskettelusukset) sattuneita vahinkoja tai niiden varastamista.

Vakuutusten vertaileminen on hyvin hankalaa, kun eri yhtiöiden vakuutusehdoissa käytetään niin erilaisia sanamuotoja. Siksi kannattaakin tehdä itse lista siitä, mitä haluaa vakuuttaa ja mennä sitten vakuutusyhtiön konttoriin listan kanssa ja kysyä, mitä teillä maksaa vakuutus, joka kattaa nämä asiat.

Kysyjän kommentti

Simply the best :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2014 - 03:13

Jatkuva matkavakuutus on taas saatavissa yli 70v myös. Sellainen on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 07:29

Myös minulla on jatkuva matkavakuutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 13:13

Myös minulla on jatkuva vakuutus, tulee paljon halvemmaksikin kuin matkan ajalle erikseen otettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 17:28

Jep, jatkuva matkavakuutus on käytössäni :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 19:31

Jatkuva vakuutus päällänsä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2014 - 01:04

Tämäkään nainen ei osta joka kerta matkustaessaan uutta matkavakuutusta, sillä tällä naisellakin on jatkua matkavakuutus. Se säästää rahaa ja aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2014 - 17:31

Minulla on jatkuvana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2014 - 15:59

jatkuvana on matkavakuutus...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.09.2014 - 22:53

kotivakuutus kattaa tavarat ja liiton vakuutus kattaa terveyden itseltäni ja alle 20 vuotiailta lapsilta, ei tartte olla huolissaan ;)