Voiko pettämisen antaa anteeksi ja oikeasti jatkaa puhtaalta pöydältä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 10:41

Riippuu tietysti ihmisestä ja pettämisen vakavuudesta. Toiset eivät pysty antamaan anteeksi edes halailua, joillain se raja taas menee jostain ihan muusta. Kaipa sen pettämisen voi antaa anteeksi jos molemmat todella haluavat palata entiseen, mutta luottamuksen palautumisessa kestää kyllä aikansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 11:35

Jos saa voiman antaa anteeksi todella petetyksi tulemistaan ei enää muista tai muistele. Prosessi ei kuitenkaan tapahdu kuin sormia napsauttamalla vaan vie aikansa.

Virheetön ei ole kukaan. Äkkipikaistuksissa ei kannata tehdä mitään ratkaisua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 12:27

se riippuu kai aikapaljon parisuhteen luonteesta ja keskinäisestä knssakäymisestä.En puhuisi tässä tapauksessa luottamuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 15:34

Vaatii paljon luonnetta, tunteita ja uskoa jatkaa ns. puhtaalta pöydältä. Kuten edelläkin on kerrottu, luottamuksen palautuminen ottaa oman aikansa, joidenkin kohdalla se ei onnistu koskaan. Silloin tulevatkin eteen taas uudet valinnat. Mutta se onkin toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 16:46

Kyllä toiset voi ja toiset ei. Anteeksi antaminen auttaa, mutta varmasti luottamus kärsii. Puhtaalta poydältä ei voi ainakaan monesti alkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 20:37

1) Joku aikoinaan sanoi: Anteeksi voin antaa, mutta unohtaan en ikinä.

2) Katri Helena lauloi levyssä "Kaikki akat pettää, mut Allakka ei ikinä".

Lähteet:
Muistikuva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 20:52

Miumaumikko vei sanat napsutimeltain, ku tuli tähän ja katoin edellisii vastauksii, eli vastauksei on se: Anteeksi voi antaa, mutta ikinä sitä ei unohda. Eli siel se sit kaivertaa kuitennii mieles, riippupi paljon millanen/kestonen tään ns. syrjähyppy sit on ollukkaa....

Nii, nyhä mä vast hokasin, voiha se pettäminen olla muunkinlaist ku tää mies/nainen jutska, mut varmaan pätee tää niihinkii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 00:53

Pettämisen voi antaa anteeksi mutta kuinka on luottamuksen kanssa.Pettämistä voidaa filosofoida mutta jos luottamus menee niin mitä sitten.Se on helppo menenetää mutta miltei mahdoton saada takaisin.

Lisätty: 22.11.2008 - 02:51

Pettäminen liitetään usein parisuhteeseen mutta kysymys ei kerro tarkemmin pettämistä.Tuli mieleeni että pettää voi monella tapaa:Ajatelkaapa takauksia ym. aivot hoi. jos joudut maksaamaan vaikka 10000€ takauksen niin Voiko pettämisen antaa anteeksi ja oikeasti jatkaa puhtaalta pöydältä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 09:27

...Mutta miten on sen unohtamisen ja luottamuksen kanssa, se voi olla jo vaikeampi juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 23:04

ainahan sitä pitää yrittää, harvemmin vaan onnistuu