Kuinka tärkeää hotellin äänieristys on sinulle?

Tällainen kysymys tuli mieleeni, sillä huomasin tässä aikaisempia kirjoituksiani lukiessa, että suurin kitinän aihe itselläni on ollut huono äänieristys hotelleissa. Olenko vain herkkä uninen vai arvostavatko muut tätä kuinka paljon? :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.08.2014 - 23:35

Ihan paperiseiniä ei sovi olla, mutta... Lähes mikään muu ei oikeastaan häiritse, kuin naapurin jatkuva humppaaminen aamusta iltaan ja päivästä toiseen tai erilaiset korkeaääniset hälyttimet (varashälyttimet jne.) tahi omasta ovestaan eksyneen karitsan avaimen rapsuttelu ja kiroilu sekä oven potkiminen. Hyvin on nukahdettu naapurien orgioihin, 'siistiin' juhlimiseen ja junan jyskeeseen sekä 24/7 rakentamiseen parinsadan metrin päässä.

Lähteet:
oma reissaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2014 - 19:44

Kunnon hotelli (tarpeeksi tähtiä ja rauhallisella sivukadulla) takaa useimmiten ne hyvät yöunet reissussakin. Silloin harvemmin seinän takana on nuorisojoukkoa tai suurperhettä....
Eli kyllä se on tärkeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.08.2014 - 21:45

unet ovat tärkeitä koska päivät lämpimässä ovat aika raskaita, jos vieressä on disco auki aamu viiteen eikä eristystä ole, niin voi ressi iskeä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2014 - 06:31

Kyllä se tärkeää on, on kiva lähteä liikkeelle hyvin levätyn yön jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2014 - 07:32

Se on erittäin tärkeää. Olen itse asiassa aika näreissäni, jos naapurit häiritsevät yöuniani.

Lisätty: 18.08.2014 - 12:04

P.S. Itse asiassa mieleeni muistui hauska tapaus parinkymmenen vuoden takaa Kosilta. Kaksi ensimmäistä lomapäivää oli todella kylmiä, suorastaan jäätäviä ja tuulisia. Olin vuoteessakin peiton alla kaikki vaatteet (farkut, T-paita, villapusero, sukat jne.) päälläni. Saksalainen jalkapallojoukkue (n. 25-vuotiaita kavereita) asusteli samalla käytävällä ja piti kamalaa meteliä. Puhuin silloin vielä saksaa melko hyvin ja menin pistämään kaveriporukkaa järjestykseen. Tilanne päättyi niin, että kaverit kantoivat minut uima-altaan äärelle ja heittivät altaaseen :):) Minulla oli kengätkin jalassa ! Tosin he sitten jälkeenpäin pyytelivät anteeksi tarjoamalla minulle lämmintä punaviintä ja saksalaista bratwurstia. :)

Lähteet:
Riitan seikkailuja maailmalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2014 - 17:27

Kyllä on tärkeää, että saa nukutuksi ilman häiriö tekijöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2014 - 11:53

Emme oikeastaan käytä hotellihuonetta juuri muuhun, kuin nukkumiseen ja tavaroiden säilyttämiseen. Siksi huoneen kaikinpuolinen nukkumiskelpoisuus (meluttomuus, sopiva lämpötila, hyvä sänky) ovat meille tärkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2014 - 23:25

En osaa suoraa vastausta antaa, koskei aikuisiän lomareissuilla ole ollut hotelleissa meluongelmia. Sanottakoon, että hotellin turvallisuus on nyt tärkeintä.

Lähteet:
omat matkailukokemukset, Grand Bahia Principe

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2014 - 17:41

Jos hotelli on vilkkaasti liikennöidyllä alueella, niin silloin on. Eikä naapurihuoneiston ääniäkään ole kiva kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2014 - 21:15

Itse senverran oon ns. "herkkäuninen" että en saa nukuttua jos kuuluu paljon erilaisia ääniä, joten kyllä se on tosi tärkeää. Jos ei öitä saa kunnolla nukuttua käytävältä tai muista hotellihuoneista tulevista äänistä, niin loma kyllä menee ainakin osittain pilalle..