Kierrätätkö?

Tuli tämmöinen kysymys mieleen kun tässä vaatekaappia tuli käytyä läpi ja lähti taas kassillinen vaatteita Uff:lle.
Muutenkin tulee lajiteltua jätteet yms.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2014 - 17:46

En enää maitopurkkeja mutta tyhjät tölkit ja juomapullot tottakai vie kauppaan. Kompostia en omista, mutta en heitä pois tarpeellisia ja ehjiä tavaroita koskaan. Kirpparimyyntiin teki tauon pari tappiota ja em. kertojen jälkeen lahjoitin vaatekasseja sekä Suomen Punaiselle Ristille että Seurakunnan vaatekeräykseen. Otin mukaani myös ehjiä ja puhtaita lasten vaatteita, kun lomailin Pohjois-Amerikassa viime talvena. Em. vaatekeräys oli tarkoitettu Mayalaisperheiden lapsille. Pitkähkön tauon jälkeen, niin olemme uudelleen lunastaneet itsellemme kirpparipöydän ala-asteikäisen tyttöni toivomuksesta. Suosittelemme! Hyvää, ehjää ja puhdasta vaatetta ei kannata heittää roskiin, vaan lahjoittaa tai myydä. Lahjoittamisesta saa hyvän mielen.

Lähteet:
oma kokemus, SPR, Ev. lut. srk, Kirpparit

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2014 - 13:27

Kierrätänpä hyvinkin, silloin tällöin ylimääräistä menee Pelastakaa Lapset ry:n kirppikselle, välillä tulee itse pidettyä myös kirppispöytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2014 - 14:55

Kyllä kierrätä niin paljon kuin mahdollista,sillä haluan omilla pienillä, mutta järkevillä teoillani auttaa maaapalloa selviämään jokaisesta päivästä edes kohtuullisen hyvin ja taata, että tulevillakin sukupolvilla olisi paikka jossa elää oma elämä loppuun saakka ilman pelkoa ennenaikaisesta kuolemasta saatevuorien alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2014 - 16:22

Ompa hienon pitkä lause yllä....

Juupa.Kyllähän sitä jotain tulee tehtyä asian eteen.Vien kirpparipöydälle myyntiin tai lahjoitan toiselle kirpparille,että saavat myydä.Joskus säkillinen vaatteita UFF:n lootaan.

Lajittelen jätteet parhaani mukaan.Lasit ja pahvit omiin pönttöihin yms....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2014 - 19:27

Kyllä kierrätätn, mutta yksinäisellä niitä tulee vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2014 - 09:07

Käyttökelpoiset vaatteet vien konttiin,pullot ja tölkit viedään palautus automaattiin.lasitavara lasinkeräys säiliöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2014 - 16:04

Tottahan toki :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.08.2014 - 10:14

Kierrätän - ainakin villakoiria :). Oikeasti kierrätän ja mahdollisimman paljon uusiokäytän.