amu
Kysytty: 07.08.2014 - 12:04

oletko käyttänyt määrittelemätönta majoitusta ja jos olet onko onnistanut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2014 - 16:53

Olen käyttänyt muutaman kerran ja kerran minulla oli aivan tajuttoman hyvä tuuri ja toisen kerran niin uskomattoman rasittava, että siitä käynnistä olisi voinut tehdä yhden jakson johonkin amerikkalaiseen komediasarjaan - katsojia olisi kyllä naurattanut ... minua itseäni ei naurattanut lainkaan :) Hyvän tuurin kerralla pääsin koko aurinkolomakohteen kaikkein parhaaseen hotelliin (muistaakseni 4+ tähteä)
joka oli aivan meren rannassa. Seuranani oli erittäin miellyttävä ruotsalainen 62-vuotias diakonissa, joka myös oli erittäin tyytyväinen minuun huonetoverinaan - hän oli saapunut vähän minua ennen ja silittänyt ja ripustanut vaatteensa henkareille ja pelkäsi minun närkästyvän siitä, että hän oli vienyt liikaa komerotilaa. Kun minä saavuin, laskin nahkareppuni tuolille ja sanoin, etten koskaan silitä vaatteitani ja että hän voi saada loputkin henkareista ja komerotilasta, koska voin kyllä säilyttää kaikki T-paitani ja rypistymättömät kesämekkoni repussa koko viikon ajan. Se huvitti häntä kovasti ja ystävystyimme niin, että vietimme melkein koko viikon yhdessä. Toisella kerralla sain koko viikon kulkea huonekaverini tulkkina hänen ja erään paikallisen miehen treffeillä. Nainen oli rakastunut, mies ei :):):)

Kysyjän kommentti

näinhän se taitaa mennä, määrittelemättömällä voi päästä/joutua mihin tahansa, mutta olen saanut sen käsityksen että ne mihin pääsee ovat kuitenkin järjestäjällä omassa tarjonnassaan, poikkeuksena loppuun myyydyt hotellit. mutta koneessa vielä tilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2014 - 13:23

Kävin juuri kesäkuussa finnmatkojen äkkilähdöllä Korfun saarella määrittelemättömällä majoituksella, ja hotelli oli paikallisen tason mukaan viiden tähden hotelli, Suomen luokituksella ehkä 4 tai 4 ja puoli. Eli todella hauskan hyvä mäihä kävi! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2014 - 13:27

En ole käyttänyt määrittelemätöntä hotellia, mutta ystävälläni oli myös samanainen kokemus kuin ed. maailmanmatkaaja4:llä, eli majoitus hyvätasoisessa hotellissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2014 - 09:07

Ennen matkan varaamista kannattaa lukea, mitä juuri sen matkatoimiston ehdoissa sanotaan määrittelemättömästä majoituksesta. Jollei mitään minimitasoa luvata, voi huonolla tuurilla päätyä hyvinkin vaatimattomaan majoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2014 - 13:19

Itse en ole käyttänyt, mutta moni tuttavani kyllä ja aina ovat saaneet keskitasoa paremman hotellin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2014 - 07:54

En ole käyttänyt matkaa tilatessani, mutta kerran eräs "matalan hintatason" matkanjärjestäjä sijoitti minut eri hotelliin, jonka olin varannut. Majoittuminen tapahtui yöllä ja seuraavana päivänäkään en vielä asiaa huomannut, koska lähdin aikaisin kaupungille liikenteeseen.
Soppa ja sotkuhan siitä sitten myöhemmin syntyi ja päätös olla käyttämättä ko. matkanjärjestäjää enää koskaan oli helppo. Asian hoito kuntoon ei mennyt ihan kuin Stromsössä.

Nyt olen tutkinut paljonkin näitä "pelkät lennot" tai "määrittelemätön hotelli" ilmoituksia ja aion tätä mahdollisuutta vastaisuudessa käyttää.
Olen aikanaan liikkunut paljon työasioissa ulkomailla ja joutunut paljonkin hakemaan majoitusta vasta paikan päällä tai tilaamaan majoituksen pikaisesti pelkän sijainnin perusteella työtehtävän takia, koskaan ei oikeastaan ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.08.2014 - 10:10

En ole edes harkinnut, otan mieluummin sellaisen, missä varmasti saan rauhassa nauttia lomastani.