Ruuasta puheenollen; mikä on ollut vastenmielisin ruoka, jota teille on tarjottu ulkomailla ?

Itselleni tarjottiin vuoden 1982 Jugoslaviassa jollain päivällisillä jotain niin uskomatonta mustan riisipuuron näköistä mömmöä, joka oli täynnä mädäntynyttä kalaa. Väittivät sitä joksikin paikalliseksi erikoisherkuksi. Jugoslaavit itse soivät suurella ruokahalulla (olen varma, että heidän mömmönsä ei maistunut samalle). Odotin, että vieressäni istuva suomalainen Sari maistaisi annostaa. Ja kun sitten maistoi, sylkäisi kaiken suustaan ja katsoi minua aivan kauhuissaan. Jugoslaavit olivat erittäin loukkaantuneita, koska emme syöneet heidän herkkuaan (sitä oli siis mahdoton syödä tai edes haistaa). Olen jälkeenpäin epäillyt, että joku teki tepposen ja latasi Sarin ja minun lautaselle jotain aivan muuta kuin muiden lautasille :)

Avainsanat: vastenmielisin ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2014 - 01:28

Koskaan ei ole mitään tarjottu mitä ei saisi alas. Enemmänkin on joskus tarjottu huonosti valmistettua ruokaa (esim. mustaksi palanutta 'paikallisherkkua' Italiassa, 1% alle tappavan suolattua lihaa Saksassa) tai sitten jotain jota en voi mieltää ruuaksi (esim. leivitettyjä 'pehmeitä luita' eli rustoa Kiinassa).

Onhan noita tiedossa jokunen ruokalaji, yleensä 'suuri paikallinen herkku, joita en lähtisi syömään. Mainittakoon linnunsikiö munassa, mätä hai, apinan aivot, eri eläinten silmämunat, penikset ja erilaiset lilluvan läskin sisältävät keitot. Japanissa tarjotut kurkkua pitkin ylös kiipeävät mustekalat lonkeroineen ja Etelä-Koreassa tarjottu elävänä 'mureaksi' hakattu koira kuuluu kanssa sille listalle ruokia, että ei ihan ensimmäisten joukossa tulisi mieleen ateriaa valitessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2014 - 20:25

Olen Englannissa saanut erittäin vastenmielisesti valmistettuja munuaisia.Oletan,että kokilta ei resepti ihan ollut onnistunut...Jokatapauksessa söin kiltisti minulle tarjottua ruokaa, mutta jouduin myöhemmin oksentamaan kaiken ylös.

Myöskin Espanjalainen Sopa del Ajo (valkosipulikeitto) jäi kerran syömättä.Maistui kitkerälle....liian öljyisen rasvaiselle,jossa lilluivat leivänpalat, kuin läskit konsanaan...En pystynyt syömään,vaikka kaikkiruokainen kuvittelen olevani.

Ruotsalainen hapansilakka ON kamalaa.En saa alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 31.07.2014 - 09:35

olen tainnut olla niin varovainen, kun en ole ikinä saanut pahaa ruokaa reissussa, epäonnistunutta mutta syötävää joskus, hapansilakkaa en ole ikinä läheltä nähnyt, mutta mieli tekisi maistaa, viime ruotsin reissulla katselin kaupasta, mutta en löytänyt, katsokaapa you tupesta raina jossa suomalainen lähetti hapansilakkaa jenkkilään syötäväksi, kuvasivat siellä sen syömisen, kyllä nauratti ainakin katsominen ;)

Lisätty: 31.07.2014 - 09:39

vivas.fi/teksasilaiset-kovan...tso-video/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2014 - 11:11

Onnekseni en ole koskaan reissussa maistanut pahaa ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2014 - 07:29

Liikelounaalla Taipeissa minulle tarjottiin kanaa/broileria. Muuten hyvä, mutta kun sitä veitsellä leikkasin, niin silmääni ruiskahti verisuihku – oli siis vähän raakaa...
Sen sijaan käärmeen syöminen onnistuu kyllä, ainakin Kiinassa. Joku sanoi, että ruotsalaisten hapansilakka (surströmming) ei oikein ”uppoa”. Kun sen purkin avaamisen hoitaa oikein niin kyllä se siitä...
Sitä hapansilakkaa on myytävänä Ruotsissa esim. tavaratalojen ruokaosastojen säilykehyllyissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2014 - 21:24

Pekingissä tarjotut paahdetut vartaat, jotka epäilyttävästi näyttivät torakoilta, jäivät syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2014 - 07:36

Patraista Brindisiin autolautalla tullessa aamiais jonossa piti tehdä tilaus luukulta. Listat oli kreikkalaisilla ja italialaislla buukstaaveilla. Vuoron tultua sanoin "du biers". Poikapa kysyi "its uour brekvast" silmät päästä tuuman ulkona. Sen jälkeen kävin turvamiehen saattelemana auto kannelta autosta retkikeittimen ja eloveena paketin. Turvamies ihmetteli eloveena pakettia. Yritin kertoa hälle tallä suomalainen rekkamies pysyy tiellä. Jäi raapimaan korvallistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2014 - 12:05

Haggis. Sanoin ei voi kuvailla kuinka kyyneleet silmissä yritin saada sitä alas. Pakko se oli syödä kohteliaisuuttaan....