amu
Kysytty: 30.07.2014 - 13:30

mikä ruoka maistuu kanarialla parhaalta? vinkkinä itselleni mahdollista reissua varten ;)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2014 - 13:49

Tykkään ryppyperunoista ja kaninkoivista valkosipulilla ja majoneesilla. Ja ns. Andrajos pata on mahtavaa (jänistä,sieniä,viiniä,yrttejä pastaa yms...) Sekä KAIKKI kalapadat ja riisipohjaiset paellatyyppiset äyriäispadat ovat yleensä paikassa kun paikassa hyviä.
Kaloista mullo ja kampela ovat erityisen herkullisia.Usein kampelaa saa ihan grillattuna ja se on kyllä hyvää ja konstailematonta ruokaa...
Pollo a la Espanola on kanssa mielettömän hyvää ja sitä luulisi saavan joka paikasta....Ja ne paistetut viiriäiset...MULLE TULEE NÄLKÄ! Ja kamala ikävä takaisin Espanjaan....

Ja tässä vain muutama esimerkki kaikista Espanjan herkuista....

Kannattaa muuten kysyä, mitä kokki suosittelee! Ja sitten sitä hyvää talon viiniä kyytipojaksi....

Kysyjän kommentti

itsekin tykkään ryppyperunoista, mutta tuota jänistä en ole ikinä kokeillut, pitänee seuraavalla kerralla kokeilla, paella on hyvää mutta sitä ei saa suoraan, vaan se pitää tilata vähintään kahdelle etukäteen, risottoa saa menemällä ravintolaan sitä syömään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2014 - 14:58

Kanarialla en ole ollut miesmuistiin, mutta vaikka haukuinkin aikaisemmin espanjalaiset ruuat, aioli (valkosipulimajoneesi) on todella hyvää - tosin sekin kai alkuperältään on ranskalainen. Sitä kokeilisin heti alkajaisiksi. Myyvät ranskalaisiakin aiolin kera - silloin jopa minä syön ranskalaisia. Paellasta en itse ole koskaan erityisemmin välittänyt - tosin se kyllä riippuu niin kokista. Äyriäiset yleensä ja ne friteeratut mustekalarenkaat sen aiolin kera, wov.

Lisätty: 30.07.2014 - 15:39

Jess, katkaravut, tottakai. Nam !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2014 - 15:15

Ryppyperunat ja valkosipulissa tiristetyt katkaravut. Todella herkkua!

Kannattaa vaan olla tarkkana, missä ravintolassa (turistirysässä) syö, sillä taso vaihtelee suuresti. Ryppyperunat on olleet aika tasalaatuisia (tosin mojo-kastikkeen maku vaihtelee), mutta tuo katkarapu saadaan sössittyä joissan ravintoloissa täysin. Mutta kun se oikein tehdään, se on niiiiiin hyvää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2014 - 21:09

Voi - mikä kysymys. Kanarialla eli Teneriffalla ruoka on enimmäkseen aina hyvää. Hotelli, jossa perheellämme oli ekan kerran täysihoito, niin oli nimeltään El Duque ja yksi ainut heidän ruokansa ei minulle sopinut ja ruoka oli äyriäiset. Suosittelemme lämpimästi El Duqueta! Edullista, monipuolista ja hyvänmakuista alku-, pää- ja jälkiruokaa. Ruoka, joka on hyvää, niin maksaa tuolla muualla lähes Suomen ravintoloiden hinnan, mutta ruoka on aina hyvää. :)

Lähteet:
oma kokemus lukuisilta Kanarian reissuilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2014 - 11:08

Kanarian saarilla kävin aikoinaan useita kertoja ja ruoka maistui joka kerta hyvälle, en pysty sanomaan mikä olisi ollut erityisen hyvää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2014 - 21:20

Paras ruokakokemukseni Kanarialla oli pikkuisen vuorikylän pienen pienen kuppilan paella.