Selvitän edesmenneen äitini jäämistöä. Missä kannattaa myydä hopeiset valokuvakehykset ja kupariset kahvipannut ?

Asun Helsingissä, joten sieltä käsin operoin.

Lisätty: 25.07.2014 - 12:16

Äidiltä jäi niin mieletön määrä toinen toistaan upeampia pellavaliinoja, poppanoita, taidetta -tauluja, posliinia (maalasi joskus jonkun aikaa itse posliinia), keramiikkaa jne. Olivat isän kanssa 70-luvulla kahteen otteeseen isän diplomaattiserkun luona Moskovassa vierailulla ja toivat sieltä toinen toistaan upeampia taide-esineitä, hopeaa, kristallia jne. ..... siihen aikaan kun länsivaluutalla sieltä osti pilkkahintaan mitä vaan. Äidin työ ja elämä oli nahkavaatteet, joten niitäkin piisaa. Ja muiltakin ulkomaan matkoilta osti aina ihania esineitä. Ja hamsteri äiti myös oli, säästi kaiken. Minulla ei ole missään tapauksessa resursseja säästää kaikkia hänen tavaroitaan kaikkien omieni lisäksi. Tarvitsen rahaa (nyt on jo heinäkuun loppupuoli enkä ole vieläkään päässyt edes Lincolnin koneeseen :) en kuparisia kahvipannuja.

Lisätty: 28.07.2014 - 14:05

Kiitos muuten teille kaikille vastanneille. Olen saanut teiltä paljon hyviä vinkkejä ... en siis olekaan yksin tämän tavarapaljouden kanssa :):) !! tori.fi:n kanssa ongelma on se, että siinä pitää tuotteelle asettaa hinta, enkä ole vielä ehtinyt selvittää, mitä noista voisi pyytää. Olen nyt Pohjanmaalla ja otan pannut ja muut mukaani Helsinkiin ja käyn siellä Hagelstamin liikkeessä kysymässä arviota.Väittävät, että kuparisista kahvipannuista saa nykyään hyvän hinnan, mutta ei näköjään ainakaan huutonetissä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2014 - 17:46

Olemme myyneet usean vuoden aikana erilaisia tavaroita laidasta laitaan (vaatteita, urheiluvälineitä, astioita, koulukirjoja, jne) onnistuneesti sekä Huuto.net ja Tori.fi sivustoilla, että kirpputoreilla. Kokeileppa sinäkin näitä myyntikanavia. Yritä myydä äitisi jäämistöä myös huutokauppojen ja vanhain tavaroiden myymälöiden kautta, sillä niidenkin avulla moni on tehnyt onnistuneita kauppoja ja tienanut rahaa yllättävänkin paljon. Uskon, että näitä myyntikanavia pitkin sinäkin pääset eroon itsellesi tarpeettomista tavaroita ja tienaat niistä sievoisen summan rahaa ellet mokaa kaikkea pyytämllä niistä kiskurihintoja.

Kysyjän kommentti

Kiitos monipuolisesta infosta ! Hyvää kesäjatkoa !!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2014 - 20:37

Myisin netissä jollakin myyntisivulla...Tai tarjoaisin jonnekkin antikvariaattiin. Pannuilla nyt ainakin luulisi olevan kysyntää! Onnea myyntiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2014 - 07:25

Itse sain vastaavassa tilanteessa myytyä tavaroita Huutonetissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2014 - 08:02

En raaskisi myydä niitä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2014 - 09:04

Me myytiin huutokauppaan jonkin verran tavaroita, sitten tori.fi sivuilla, myös facebookissa on niitä kirpputori sekä annetaan pois ryhmiä. Varattiin myös normaali kirpputori pöytä johon ne arvottomimmat tavarat laitettiin pilkkahintaan myyntiin... Itse en koskaan ole ollut tuon tavaran perään ja halusin kaikista romuista eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2014 - 19:42

Mene myymään kirpputorille. Tosin siellä tavarat menee halvalla. Ei taitaisi herua matkarahoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.07.2014 - 11:31

elä ainakaan kirpparille vie jos haluat niistä kohtuuhinnan, joku ilmoituskanava, esim. tori.fi kautta voi löytyä myös maksavia asiakkaita ;)