amu
Kysytty: 22.07.2014 - 11:03

missä maassa saa parasta ruokaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2014 - 12:52

Olen asunut Espanjassa vuosia ja mielestäni espanjalainen ruoka on suorastaan surkeata -Girasolin mainitsemat uunivanukkat tosin ovat herkullista. Mikä valtava ero, kun ylittää rajan ja saapuu Ranskaan. Mielestäni ranskalaiset ovat maailman parhaita kokkeja; uskaltavat käyttää voita, kermaa ja munia ja maustaa konjakilla, viinillä ja liköörillä, liekittää ja loihtia ruuasta vaikka mitä. Juustot myöskin ovat taivaallisia, vaikka sitä ne kyllä ovat melkein joka maassa.Italialaista ruokaa myöskin ylistetään jatkuvasti- se on mielestäni jees kerran kuussa. Basilikaa käyttävät kiitettävästi ja kuivattuva tomaatteja, mutta muuten on liikaa pastaa ja spagettia (jotka ovat vain jauhoja, vettä ja öljyä). Eläåmäni pahin pizza, on ainoa pizza minkä koskaan olen syönyt Italissa :) Jenkkien ruoka on just sellaista kuin suuri osa kansastakin; paljon ja rasvaista :) Tosin kova ikävä välillä jenkkien Pancakehousseja ja meksikolaiset ovat tuoneet fantastiset ruokansa (oikea, aito meksikolainen guacamole, kunnon rapeat tacot ja burritot, nam) jenkkilään. Arabiruoka on herkullista. Intialaista ja kiinalaista olen syönyt niin paljon, että vaikka hyviä ovatkin, välillä niihinkin kyllästyy. Indonesiassa oli todella herkullinen ruoka - osaavat käyttää pähkinää ja pähkinätahnoja, jotka vieät minulta kielen mennessään. Mutta mikään ei voita suomalaista ruisleipää, uuninlämpimänä voita päällä, WOV. Mitä maailmalla ovatkaan menettäneet ne, jotka eivät sitä ole maistaneet !!!

Kysyjän kommentti

hyvät perustelut monen maan valikoimille, itse tykään kaikkien maiden ruuasta ainakin sen verran että viikon loma menee nautiskellessa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2014 - 11:32

Nyt pistit pahan....Mutta yritetään vastata.

Karkeasti sanottuna pidän Espanjalaisesta ja Italialaisesta ruuasta.
Espanjalaiset lihapadat (sis.mm. kania) ja merenelävistä kootut muhennokset ovat erinomaisia.Puhumattakaan jälkiruuista mm. uunivanukkaat ja kakut....Ja ne maukkaat tomaatit ja hedelmät.Maku aivan toinen,kuin Suomessa.

Italiassa juustot kruunaavat melkein minkä tahansa ruuan...
TOKI myös Suomalainen ruoka on hyvää, kun raaka aineet on oikeat ja valmistusaikaa riittävästi.Matala lämpötila ja hauduttaminen pitkään ovat POP :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2014 - 11:30

Selkeästi suomalainen ruoka on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2014 - 11:58

Kissanaisen kanssa olen samoilla linjoilla, suomalaista ruokaa ei voita mikään. Joka maassa toki on omat hyvät ruokansa, itse pidän mausteisesta, mutta kevyestä ruuasta ja siksi intialainen/aasialaien keittiö on suosikkejani. Palan juuri Italiasta Sisiliasta lomareissulta, Parman kinkku ja juustot olivat hyviä, kalaruokia innolla odotin, koska niitä oli kehuttu, mutta ne kyllä tuottivat pettymyksen. Salaattiannokset ravintoloissa olivat aivan surkeita, vaikka torit olivat väärällään tuoreita vihanneksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2014 - 16:37

Oon kaikkiruokainen, että todella vaikea on vastata tähän kysymykseen.