voiko suhde kestää jos toinen asuu tuhansien kilometrien päässä?

eli kestääkö rakkaus ja suhde, jos asuu kaukana toisistaan? vielä jos on nuori...onko välimatkalla mitään väliä, jos rakastaa?

Avainsanat: rakkaus välimatka onni nuori suhteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.11.2008 - 10:33

Täytyyhän toinen oppia tuntemaan,onko siihen noin mahdollisuutta enpä tiedä.Toisaalta,ainakin viehätys säilyy.Yrittäisin ja kokeilisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2008 - 17:53

No jos kumpikin RAKASTAA toisiaan todella niin kyllä itsellä on kokemusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2008 - 23:42

Eikö toisaalta ole hyvä, että suhteenne joutuu välimatkan takia koetukselle. Jos se kestää niin se on lupaava alku vaikkapa elinikäiselle liitolle.

Toisaalta ajattelen, että ei ole olemassakaan vain yhtä ainoata ihmistä jonka kanssa olisin onnellinen. Nuorena tulee takertuneeksi toiseen liian aikaisin. On hyvä oppia tuntemaan erilaisia ihmisiä ja tietämään millaisen kanssa tulee toimeen. Tosi rakkaus kun on muutakin kuin ihania tuntemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 07:25

Voi. Kaikki riippuu luottamuksesta ja siitä rakkauden määrästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 10:56

Toisilla kestää ja toisilla ei.
Eräs kaverini koki lomaromanssin ollessaan Kreikan matkalla ja paasasi sen jälkeen viikkokausia siitä ihanaisesta pojasta. Hämmästys oli suuri, kun hän puoli vuotta myöhemmin bongasi ihastuksensa facebookista ja sen jälkeen poika on lennätetty jo Suomeenkin pari kertaa. Suloinen pari he kyllä ovat :)
Siskopuoleni taas rakastui mieheen joka puolen vuoden suhteen jälkeen päätti lähteä vuodeksi kiertämään Aasiaa. Eron hetkellä molemmat parkuivat hysteerisesti ja koko vuoden ajan he soittelivat toisilleen jatkuvasti. Vuoden kuluttua mies sitten palasi takaisin Suomeen ja molemmat olivat innoissaan jälleennäkemisestä - kunnes selvisi ettei heillä ollut enää mitään yhteistä.
Eli aika tapauskohtaistahan tuo kaukosuhde-toiminta on :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 16:55

Voihan sitä kokeilla jos aika ja rahat riittävät jatkuvaan matkusteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 20:18

Välimatka/erossa oleminen vain parantaa rakkautta; josko kirjeet kulkevat ja niis saa kerrottuu (viel nykyaikanakin) paljon helpommin tunteistaan ja aatoksistaan, suunnitelmistaan ja mahd. rakkaudetaan, kun joutuu paljo pitempää miettii, mitä sanoo ja miten se toinen tämän kirjotttamani sitten tulkitsee + uskaltaa sanoa vähän enemmän, varsinkin tunnepuolestaan kuin sit ehkä kasvotusten ja kuinka ihanata sit ootella sitä kirjettä häneltä, (suosittelen, et mieluimmin niit ihka oikeit kirjeit, eik näit supernopeit sähköpostei tai tekstareit), siin se rakkaus mitataan ja siin se myös kasvaa, oli välimatka mikä vaan...

Lähteet:
omakohtanen kokemus Sveitsi (ite siel 18v) - Suomi (tää puolisoi 26v)... sillon joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 17:42

Melkein mahdotonta. Itselläni oli ihan Suomessa noin 300 km päässä olevan kanssa vaikeuksia pitää yllä suhdetta, saati sitten jos tuhansien kilometrien päässä olisi hän ollut. Tosin riippuu paljolti ihmisestä ja tilanteesta. Vaati kyllä kärsivällisyyttä paljon.