Onko sinulla fobioita?

Tämmöinen kysymys tuli mieleeni, sillä itse pelkään klovneja, ahdistun niistä kovasti, lähes hysteerisyyteen saakka (oliko oikea termi koulrofobia). Toinen mistä kärsin, on cacofobia, tämä kohdistuu ihmisten jalkoihin, siis nimen omaan nilkan alapuolelle. Koskee myös omia jalkojani, en siedä jos ihmiset kulkevat ilman sukkia tai kenkiä, en halua nähdä jalkoja. Toisaalta nämä ovat aika naurettavia ahdistuksen ja pelon aiheita, mutta eivät pelkääjälle itselleen :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 07.07.2014 - 11:10

krokotiilin kitarisat olisi ikävä nähdä 10 cm päästä ;) ei tule mieleen varsinaisia fobioita jos ei oteta huomioon suurta epäluottamusta viranomaisia kohtaan, aina kun homma on heidän kanssaan hanskassa niin sitten vasta voi huokaista helpotuksesta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2014 - 14:17

En pidä suurista lintuparvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2014 - 19:21

Kärsin vain korkeiden paikkojen kammosta, mutta en siitäkään suuressa mittakaavassa, sillä vain joissain korkeissa paikoissa koen pelkoa, en kaikissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2014 - 19:57

Jonkin verran korkean paikan kammoa ja myös ahtaanpaikan kammoa, joka varmaan perua siitä, kun pienenä olin täydessä hississä, joka jumittui kerrosten väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2014 - 09:52

Ahtaanpaikan kammosta kärsin, en me suuriin väenpaljouksiin, en mene hissiin, jos siellä on porukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.07.2014 - 14:39

Korkeita paikkoja kohtaan on, sekä käärmekammo. Jo käärmeen kuva aiheuttaa ilkeitä tuntemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2014 - 14:17

No, naurettava se on minunkin fobiani: Ilmapallot. Olen joutunut poistumaan esim. bussista, kun joku on tullut sinne ilmapallon kanssa. Hampaat irvessä ja sydän kurkussa odotan, milloin se pamahtaa. Foliopallot onneksi eivät. Itse kyllä puhkon palloja, mutta silloin tiedänkin, milloin se pamahtaa. Että vappua vaan kaikille...IIIkkk!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.07.2014 - 23:00

En edelleenkään ole päässyt siitä selän takana olevan pimeän pelosta.