Mielestänne paras räiskäle / letturesepti?

Huomenna jos ulkona paistelisi ja herkuttelisi kera ystävien !

Avainsanat: letturesepti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2014 - 10:20

Tässä sinulle sellainen ohje jonka avulla minä teen ne maailman parhaat lettuni muurinpohjapannussa. Jos haluan letuistani oikein rapeita korvaan osan maidosta vichyllä. Se jos mikä sopiii tähän tarkoitukseen erinomaisesti. Annan taikinan aina ennen lettujen paistoa seistä vähintäin tunnin ajan ja vasta sen jälkeen ryhdyn paistohommiin. Jos ensimmäinen ns. koelettuni tuntuu liian ohkaiselta lisään taikinan joukkoon tässä vaiheessa vielä vähän vehnäjauhoja.

1 l maitoa
3 kananmunaa
1 1/2 tl suolaa
n.4 dl vehnäjauhoja
1 dl ohrajauhoja
juoksevaa oivariinia
(vichyä)

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.06.2014 - 20:15

Sitä pitää tiedustella ex-miniältäni. Hän tekee maailman parhaimmat letut.
Eikös se synny kahden jauhon seoksesta - se paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2014 - 20:24

Naapurin Maikin letut maailman parhaat, lettutaikina on kuulemma salaisuus, joka kulkee äidiltä tyttärelle. Itse en ole letuntekijänä mistään kotoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2014 - 21:56

Lettuja paistan ja lettuja maistan :) Ihan olen normi lettusia tehnyt, eikä kukaan ole koskaan jättänyt syömättä. Äitini aikoinaan paistoi muurinpohjalettuja savolaiseen tapaansa, ne olivat taiwaallisen makuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 30.06.2014 - 13:52

valurautapannu tai muurinpohjapannu, hyvä makea taikina ja ohuita pitisiä lettuja oikeilla marjoilla, nälkähän tässä tulee ;)