Saako mielestäsi pihapiirissä pyörivän kyyn tappaa?

Pihalla myös kotieläimiä ja pieniä lapsia...

Avainsanat: kyy surma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2014 - 17:59

Kyllä sillä kyy ei mielestäni kuulu pihapiiriin, ei etenkään sellaiseen jossa tepastelee, tallustelee, kävelee tai asteleee kotieläimiä, pikkulapsia, vanhuksia, tai allergikkoja.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.Se kyy ei muuten luikertele enää.Lokit saivat siitä herkku aterian....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2014 - 19:15

Kyllä minä listisin ja niin on tehty ennen kotonanikin ja mailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.06.2014 - 23:11

saa ja pitää, ei ole leikin asia kun kyy puree lemmikkiä, lasta tai muuten vaan allergista henkilöä, itselleni tulee itikankin pistosta melkoinen muhkura, kun oikeasta paikasta imaisee, ihan hirvittää että mitä tapahtuu jos ampparit tai kyyt pääsevät kunnolla makuun ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2014 - 05:37

Mielestäni kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2014 - 07:03

Kyllä saa ja pitääkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2014 - 08:19

Suomen lain mukaan kyyn saa tappaa, mutta se on kuitenkin tehtävä tuottamatta tarpeetonta kärsimystä kyylle. Lisäksi on kyettävä erottamaan kyy muista käärmeistä, sillä kaikki muut käärmeet ja matelijat ovat Suomen laissa rauhoitettuja.

Jos näkisin omassa pihassani kyyn, yrittäisin pyydystää sen kannelliseen ämpäriin ja kuljettaisin kauas metsään.

Lähteet:
www.cs.tut.fi/~jkorpela/lait/suoj.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.06.2014 - 12:09

Saa ja pitää tappaa. Kohta niitä on useimpia siellä, jos siitä ei eroon pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.06.2014 - 20:34

Viattomia luontokappaleitahan ei saa tappaa ... mutta en pidä kyytä viattomana. Ei siis mitään esteitä. Minä tapattaisin heti vaikka naapurilla sellaisen - itse juoksisin karkuun. Sanoo nimim. lapsena täpärästi kyynpistolta päähän selvinnyt. Kyy onnekseni lähti karkuun kiljuntaani eikä ehtinyt pistämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2014 - 21:30

Kyllä minun mielestäni. Sen verta inhottavia ovat. Ja jos on vaaraksi esim lemmikeille, lapsille tai jopa itselle niin ehdottomasti.