Päänahka hilseilee. Jotain vinkkejä vaivasta eroon pääsemiseksi?

Päänahka on täysin kuiva, viikossa kuivahtanut niin että on muuttunut ihan kipeäksi. Pitäisi saada jotenkin pelastettua tilanne, olo jokseenkin tukala.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2014 - 11:23

Kurnau! Itse tappelin saman vaivan kanssa maailman tappiin. Päätä kun heilautit niin jo lumisade laski hartioille. Ja päänahka oli tosi arka. Mutta, menin terveysasemalle, iskin kutisevan pääni pöytään ja kas lääkäri kirjoitti lähetteen allergiatutkimukseen. Syy selvisi, sain "linimenttiä" päähäni. Helpotti! Mene ihmeessä lääkäriin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2014 - 20:08

Oletko kokeillut päänahan öljyämistä? Kuulostaa ällölle, mutta saattaa hyvinkin toimia.Kysy apteekista lisäneuvoja :)
Joskus pelkkä shampoon vaihtaminen auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2014 - 00:06

Jotta päänahkasi ei pääsisi kuivumaan sinun tulisi pestä hiuksesi päänahkaasi raapimatta päivittäin. Se on nimittäin varmin keino hilseen poispitämiseen. Voit hieroa päänahkaasi ennen pesua kuivalle iholle tarkoitettuja ihorasvoja ja antaa niiden vaikuttaa siellä muutaman tunnin ennen poispesua. Pesun jälkeen voit levittää päänahkaasi vielä käsidesiä joka haihduttuaan jättää sinne vähäisen kuivumista ehkäisevän ihoöljykerroksen. Kuuriluntoiseksi avuksi voit vaivaasi hakea apteekista hydrokortisoniliuosta ja antaa sen vaikuttaa muutaman tunnin enen pään pesua. Jos nämä konstit ei auta ota yhteyttä lääkäriin jotta saisit lopultakin vaivaasi hyvän avun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2014 - 09:32

Minulle on auttanut shampoo Head & Shoulders.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2014 - 20:40

On olemassa hyviä shampoitakin jo kaupoissa, kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2014 - 13:31

Apteekista saat varmaan neuvoja ja aineita moiseen vaivaan. Mikä auttaa yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.