Oletko viljellyt tomaatteja?Meillä on 2 tomaatin taimea parvekkeella kasvamassa,saa nähdä saadaanko satoa.

Avainsanat: taimi tomaatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2014 - 17:58

On ollut monena vuotena ruukuissa ns.minitomaatteja.Antavat hyvän sadon läpi koko kesän.Makeita, kun vaan jaksaa lannottaa ja kastella!
Mummolla oli aina kasvilavallinen tomaatteja;sata kertaa maukkaampia,kuin mitkään kaupasta ostetut !

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2014 - 10:15

Kerran oli terassilla tomaatintaimia kasvamassa, pieni tomaattisato tuli, ja hyviäkin olivat, mutta jäi kokeiluksi, tuon jälkeen on tomaatit haettu kaupasta tai torilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2014 - 12:49

Empä ole, sillä takapihasta huolimatta, ei ole ollut paikkaa missä tomaatintaimet olisivat mahtuneet kunnolla kasvasvamaan niille sopivan auringoisessa ja lämpöisessä paikassa. Kun sitten tänä keväänä tuo paikka vihdoin saatiin järjestettyä yhden aidan kupeeseen taloyhtiön kokouksesa päätettiin, että kaikki aitarakennelmat uusitaan kuluvan kesän aikana. Ei siis onnistu tomaatinkasvatus tänäkään vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2014 - 15:05

En ole ja muutenkin olen onneton viherpeukalo. Ei vaan ole mun juttu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2014 - 10:51

En ole kasvattanut muuta kuin mansikkaa. Nekin lakkasivat kasvamasta ennen kypsymistään. Liian vähän aurinkoa parvekkeella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2014 - 13:24

Olen muutamana kesänä laittanut tomaattia, mutta joko ilmat estivät sadon kypsymisen tai sitten ei muuten vaan tullut kuin pari hassua tomaattia. Päätin lopettaa viljelyn siihen.