Millä eroon kusiaisista?

Ollut useampana kesänä jo ongelmana. Ovat tehneet pesiä pihan kivilaattojen alle. Viime vuonna irrotettiin ne ja tuhottiin pesät, mutta uudet tulokkaat taas tänä vuonna. On kokeiltu suolaa, erilaisia sirottimia, raidia, tulikuumaa vettä suoraan pesään... Polttaa en viitsi kun niin lähellä taloa :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2014 - 10:51

Meillä oli joitain vuosia sitten sama ongelma. Muurahaisia niin paljon takapihalla, että kenkäjalkaisinkin sinne astuminen hirvitti. Muurahaisten saamiseksi pois laattojen alta kokeiltiin vaikka mitä konstia, poppatanssiakin. Mikään ei kuitenkaan tuntunut auttavan kunnes tajutiin, että muurahaisten karkoittaminen ei ole hätäisen miehen, eikä naisen puuhaa vaan se vaatii kärsivällisyyttä ja pitkänsitkeää, usein toistuvaa torjumistyötä. Näin siksi, että joka vuosi luonnosta löytyy monia uusia muurahaisyksilöitä jotka ryhtyvät tekemään tuhoutuneen pesän tilalle uutta joskus yllättävänkin äkkiä entisen häviämisestä. Sen jälkeen olemme pitäneet muurahaiset poissa takapihaltamme myrkyttämällä valkoisella muuraisjauhomyrkyllä aina niiden laattojen välit joihin ilmestyy (kuin taikaiskun voimasta pieniä) hiekkakasoja tai maakoloja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2014 - 21:14

Jahas siinä pulma. Elä niiden kanssa sovussa, saapuvat ensikesänänäkin iloksesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.06.2014 - 23:19

taitaa pesät olla niin syvällä maassa että ei niitä mikään sieltä pois saa, laita sitä valkoista jauhemyrkkyä kun huomaat kovasti käytetyn reitin, pysyvät hiukan vähempänä, kyllä sitä vähien kanssa pärjäilee ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2014 - 23:35

En tiedä onko se legendaa, että nuo keinotekoisesti makeutetut juomat tehoaisi muurahaisten pesiin. Ainakin se niille myrkkyä.
"Muurahaisten torjunta makeutusaineella (aspartaami)"
www.siivous.info/tuholaistor...n-torjunta

Lisätty: 07.06.2014 - 14:58

Kokeilin juuri 1.6. sellaista pyöreässä purkissa olevaa syöttiä, Johnsson / Raid Muurahaissyötti 3,49 euroa.
(oli aika vaikea avattava, piti pienillä saksilla leikata auki 2 pientä kulkuaukkoa).
Hyvin pienet mustat muurahaiset katosivat 2-3 päivässä niin, että vain muutama yksittäinen hortoilee vielä.
Tuollaisen syötin vain on oltava sateensuojassa ja niiden kulkureitillä, mikä voi olla hankalaa laattapihalla.

Lisätty: 07.06.2014 - 14:58

Kokeilin juuri 1.6. sellaista pyöreässä purkissa olevaa syöttiä, Johnsson / Raid Muurahaissyötti 3,49 euroa.
(oli aika vaikea avattava, piti pienillä saksilla leikata auki 2 pientä kulkuaukkoa).
Hyvin pienet mustat muurahaiset katosivat 2-3 päivässä niin, että vain muutama yksittäinen hortoilee vielä.
Tuollaisen syötin vain on oltava sateensuojassa ja niiden kulkureitillä, mikä voi olla hankalaa laattapihalla.
- hiiri napsahti vahingossa 2 kertaa

Lisätty: 16.06.2014 - 20:51

Tästä aiheesta oli juttu Iltasanomissa
www.iltasanomat.fi/asuminen/...-life-ospu

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.06.2014 - 20:20

Meille ostettiin sellaista karkoitetta, ja se hävitti moiset kiusankappaleet.