Onko sinulla taulutietokone ja, jos on, millaisiin asioihin sitä käytät?

Lisätty: 18.05.2014 - 20:17

Tabletin kanssa kannattaa hankkia erillinen näppis, jos aikoo vähänkään enemmän kirjoittaa / jos virtuaalinäppis tuntuu hankalalta. Sen jälkeen homma sujuu paljon helpommin :)

Avainsanat: taulutietokone internet netti tabletti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2014 - 00:56

Meidän perheestä löytyy vain läppäri ja pöytäkone. Emme siis omista yhden yhtä taulutietokonetta. Olemme ainakin toistaiseksi pärjäneet ilman niitäkin. Näin siitäkin huolimatta, että ne varmasti olisivat hyviä ja näppäriä ajankulu- yhteudenpito ja tiedonhakulaitteitta etenkin matkoilla

Kysyjän kommentti

Vastauksesi valitsin parhaaksi, koska olette päätyneet fiksusti toimimaan tarpeen mukaisesti tiedostaen kuitenkin myös tabletin mahdollisuudet :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.05.2014 - 11:07

Ei ole, mutta oletan että sitä voi käyttää samoihin asioihin kuin muitakin tietokoneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 13:12

Eipä ole, kun en ole vielä keksinyt tarpeeksi hyvää syytä sellaisen hankkimiseen.

Olohuoneen pöydällä sellainen voisi kuitenkin olla kätevä pikaisiin nettisurffailuihin tv-ohjelmien mainoskatkoilla, jos haluaisi vaikka hakea lisätetoa jostain ohjelmassa mainitusta asiasta.

Sen vähän perusteella, mitä kaupoissa olen kokeillut, olen tullut siihen tulokseen, että ainakin kokemattomalle netin käyttö on kosketusnäytöllä kömpelömpää, kuin tietokoneen hiirellä. Tämä riippuu kuitenkin siitä, onko sivuston suunnittelussa huomioitu kosketusnäytöllä käyttö (yhä useammissa sivustoissa on).

Myös reissussa tabletti olisi luultavasti kätevämpi, kuin läppäri.

Lisätty: 06.02.2017 - 12:37

Nyt on sitten parilla viimeisimmällä reissulla ollut tablettitietokone mukana. Hyvää siinä on keveys verrattuna läppäriin, mikä on lentomatkoilla painorajoituksista johtuen tärkeää. Tabletissa on myös oma sim-kortti ja siis nettiyhteys, joten nettiin pääsee, vaikkei WIFI-yhteyttä olisi käytettävissä.
Oikeastaan mitään muuta hyvää en siinä läppäriin verrattuna ole sitten huomannutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 15:06

Ei ole, harkitsin hankintaa, mutta toistaiseksi olen luopunut ajatuksesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 18:35

Mies kun tuppaa olemaan hulluna kaikkeen elektroniseen, niin meillä näitä löytyy neljä kappaletta, eri kokoisina.. (Onko nyt osa Tabeja ja osa Padeja) ei oikeastaan itseäni niinkään kiinnosta, omistan läppärin ja se riittää minulle. Mies käyttää noita laitteitaan lähinnä pelaamiseen pöytäkoneen lisäksi... Onhan semmoinen tabletti nyt ihan kätevä reissulla mukana, mutta itse en esim ulkomailla ollessani käy kertaakaan netissä tms. Olen silloin lomalla ja irti arjesta ja kaikesta muustakin :)
Sitten on tietenkin älypuhelimet ja älytelevisiot sun muut vehkeet joilla pääsee nettiin ja pystyy pelaamaan... Pihalla olen kuin lumiukko näistä vekottimista, sillä minua ei koskaan ole tämä tietotekniikka sinällään kiinnostanut... :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 20:53

Meiltä löytyy muutama.Ovat miehellä erilaisissa käytöissä.Tarvii mm työssään toista.Ja aika hyvä kapistus mukana matkoilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2014 - 18:31

Kyllä löytyy ja etenkin reissussa on kätevää käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2014 - 21:14

Tulossa on - lähinnä mökkikäyttöä varten.