Mitä työhyvinvointi on mielestäsi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2014 - 00:40

Työhyvinvointi on työntekijän niin henkisestä kuin ruumillisesta hyvinvoinnista huolehtimisen kautta syntyvä tilanne joka saa työntekijän nauttimaan työstään ja jaksamaan siinä eläkeikään saakka ilman toistuvia sairaslomajaksoja. Se on työnantajan lahja työntekijöilleen hyvien työolosuhteiden ja -ilmapiirien luomisen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2014 - 19:37

Tiedän! Sitä, että lähdet hymyssä suin töihin.Että et vilkuile kokoajan kelloa, ja mieti, että milloin se tauko tulee.Että jaat työkavereiden (ainakin joidenkin) kanssa ilot ja surut.Voit puhua esimiehellesi mistä tahansa asiasta ja olet varma, että sinut otetaan huomioon ja sinua kuunnellaan.Olet työkavereidesi kanssa tasa arvoinen.Koet, että palkkasi on riittävä ja elät sillä.
Ja kun vapaa koittaa, unohdat työt ja vietät vapaa aikaa !

Nimimerkillä kuukauden uudessa työssä LOISTAVASTI viihtynyt :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2014 - 19:50

Sopuisaa, hymyilevää ja salakateutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2014 - 22:08

Juuri tuota mitä sanakin: töissä on hyvä olla kaikin puolin. Se on mielekästä, työkavereiden kanssa tulee toimeen ja ilmapiiri yleisestikin on hyvä. Onnekseni olen aina saanut työskennellä juuri tuollaisissa työpaikoissa. Nyt olen itseni pomo - itseäni pitää katsoa peilistä jos työssäni en viihdy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 10:17

Mielestäni työpaikan pitäisi olla sellainen, että herätessään lähtee iloisesti duuniin, töissä viihtyy ja työ on mieleistä, työkaverit ja esimies ovat mukavia. Jopa pitkän kesäloman jälkeen on kiva palata töihin ja tuntee sen, että työ merkitsee. Itselläni oli viime vuodet ainoastaan työkaverit hemmetin mukavia ja jatkuvien YT-neuvotteluiden myötä roikuimme löysässä hirressä ja odotimme, että milloin napsahtaa omalle kohdalle. Sitä vaan roikkui duunissa, kun ei pois osannut lähtee ajoissa. Nyt sitten pääsin eroon tuosta oravanpyörästä ja olen kuukauden minäkin ollut uudessa kesäduunissa ja viihdyn paremmin kuin hyvin ja elämä hymyilee ja elokuussa alkaa uuden alan opinnot :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2014 - 11:05

Kyllä se niin on, että silloin kaikki on hyvin jos ei harmita tai muuten tympäise lähteä aamulla töihin. En muista, että viimeiseen työpaikkaani 40 vuoden aikana olisi useinkaan ollut jotenkin vaikea lahteä. Tietysti aikakin kultaa muistoja, mutta silti muistan näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2014 - 11:05

Työntekijän puolelta se on sitä että viihtyy työssään ja työkavereitten kanssa, sekä tuntee työnsä turvalliseksi. Eikä tarvitse työpäivän päätyttyä murehtia töitään. Siihen vaikuttaa työantajan toimet osaltaan niin, että on järjestänyt sosiaalitilat ja työturvallisuuden kuntoon. Hyvä palkka kruunaa koko työhyvinvoinnin.