Milloin viimeksi vaihdoit sähköpostisi salasanan? Teitkö kunnollisen salasanan uudesta - eli *pieniä*isoja*numero*erikoismerkki*12

tietoturva-asiaa

Avainsanat: sähköposti salasana tietoturva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2014 - 12:01

Vaihdoin pitkästä aikaa viime viikolla ja sekoitin kaiken mahdollisen mukaan. Ymmärsin salasanan vaihtamisen tärkeyden vasta kun minulla oli vuosia sama salasana ja tajusin useiden tahojen lukeneen koko sähköpostikirjeenvaihtoni jo vuosia :)

Kysyjän kommentti

Valitsin vastauksesi parhaaksi, koska sen myötä tuli selvästi esille salasanan vaihtamisen tärkeys :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2014 - 10:16

Vaihdan sähköpostin salasanan muutaman kerran vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2014 - 10:41

Someran posti on roskaposti laatikko "Napsun myötä" käyn tyhjentämässä pari kertaa vuodessa.
Goolen hommat ovat pilvessä saman salasanan takana. Minusta hyvä homma.
Olen piirtänyt Googlen Summan servereiden hallit 80-luvulla EGn paperitehdashalliksi. Vasemmalla kädellä ja tuzzikynällä. Ei ollut silloin compjuuttereita minulla käytössä.

Lähteet:
www.google.com/intl/fi_fi/ab...ns/hamina/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2014 - 11:19

Milloin mitenkin. Joskus vaihdan tiuhaan tahtiin, joskus on pidempi väli. En kovin vaikeaa ja monimutkaista laita, koska sitten on vaikea muistaa mikä se on. Minulla kun ei ole missään niitä ylhäällä. Pelkän muistin varassa olen, ja salasanoja kertyy aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2014 - 11:24

Työpaikan koneen salasanat on vaihdettava kerran kuussa.Juuri pari pvää sitten pähkäilin,että mitkä sanat tällä kertaa ottaisin käyttöön....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2014 - 14:55

Satunnaisin väliajoin vaihdan, kirjaimia ja numeroita sekaisin oman logiikan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 10.05.2014 - 23:20

toisinaan on vaihdettava, muutamissa käytän juoksevaa numeroa, eli kun vaihtaa niin kasvattaa lukua yhdellä, on helpompi muistaa, en koskaan paljasta esim. ydinohjusten laukaisukoodia netissä, joten salasanan huonous ei välttämättä koko maapalloa tuhoa, jos joutuu vääriin käsiin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2014 - 11:04

Salasanoissani on aina sekaisin isoja ja pieniä kirjaimia sekä numeroita ja vaihdan ne, nettiturvallisuuteni takaamiseksi, säännöllisen epäsäännöllisesti uusiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2014 - 20:22

Työkoneeseen vaihdan parin kuukauden välein mutta kotona taas se tahtoo jäädä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2014 - 19:52

Vaihdan kun muistan ja viitsin.