Mitkä uutiset ovat jääneet parhaiten mieliinne?

Itsellä ensimmäinen uutinen jonka muistan on Estonian uppoaminen, seuraava jonka muistan televisiosta on prinsessa Dianan romuttunut auto. Tietenkin WTC-iskut jäivät lähtemättöminä mieleeni, olin silloin 12-vuotias ja luulin aluksi katsovani elokuvaa. Konginkangas...Tsunami sekä Utoya... Kyllä näitä alkaa mieleen tulemaan kun hetken kaivelee... Huomasin juuri ettei mitään positiivista uutista ole jäänyt päähän... Tai no, Lordin euroviisuvoitto, jääkiekon mm-kullat, mutta näitä tuli seurattua livenä televisiosta :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2014 - 18:31

Estonian uppoaminen, Kennedyn murha, Palmen murha, Konginkankaan onnettomuus, Tsernobyl, eli onnettomuudet ja katastrofit taitavat ensin nousta mieleen, onneksi sieltä muistilokeroista kaivautuu myös positiivisia uutisia, mm. urheilukisojen hienot kultahetket (myös muut mitalit) vuosien varrelta, suuria historiallisia hetkiä myös Baltian maiden vapautuminen ja Berliinin muurin kaatuminen..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.05.2014 - 22:52

Konginkankaan onnettomuus. Olin silloin Espanjassa ja näin unen paaleista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2014 - 23:04

Pitkälti samat, kuin kysyjällä sekä mm. avaruussukkulaonnettomuudet, Chernobyl ja Michael Jacksonin kuolema.
Ehkä positiivisista uutisista yksi parhaiten mieleen jääneistä on Berliinin muurin murtuminen.

Lisätty: 01.05.2014 - 23:09

Chilen kaivosonnettomuuden onnellinen päätös (vähitellen näitä positiivisiakin tulee mieleen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2014 - 07:43

Tsunami on jäänyt mieleen, olin silloin kylpylälomalla ja monta päivää tuli uutisissa tsunamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2014 - 10:41

Jostain syystä muistan lapsuudesta sen, kuinka Armi Aavikko voitti missikisat.Olisko ollut sitten -77? Ei mitenkään merkittävä muisto,mutta jäänyt lapsen mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2014 - 19:11

Kennedyn murha, Elviksen kuolema, NY:n kaksoistornit, Estonian uppoaminen, Martti Talvelan kuolema (jäi siksi mieleeni kun olin silloin matkoilla ja kuulin asiasta heti lentokentällä palattuani reissusta), tsunami ja moni moni muu katastrofi. Hyviä uutisia ei juuri ole jäänyt mieleen, mutta harvemmin niistä uutisoidaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.05.2014 - 00:59

olin opiskelemassa aikuisiällä kun tuli tieto tuosta estoniasta, wtc:stä tieto tuli kanarian saarille ja piruvie katainen päätti lähteä karkuun brysseliin, ettei tarvitsisi vaaleihin puoluetta viedä, näyttää kaikki muutkin kokkelit lähtevän tai ainakin yrittävän, suomelle olisi eduksi jos pääsisivät ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2014 - 12:12

Estomian uppoaminen 1994, Tsunami 2004, Kaksoistornien sortuminen Amerikassa 11. syyskuuta 2001,Konginkankaan bussiturma 19.3.2004 , Afikan nälänhätä -80 luvulla.. Nehän ne on parhaiten mieleeni jääneitä uutisia Juha Valjakkalan (eli Nikita Fouganthinen) 1988 Ruotsissa tekemien kolmoissurmien ja Steen Christensen 1997 Helsingissä tekemien poliisisurmien lisäksi niistä syntyneiden kohujen vuoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2014 - 19:54

1960 Squaw Valleyn 50km hiihdon Tiilikaisen selostus sekoilu kun naapurini voitti viimeksi suomalaisista ko matkalla Olympiakultaa.
Olin vieraiden kera käymässä Hangossa ja tullessa pysähdyimme "vuokramiesten" hautamuistomerkillä. Autoon jäi ovi ja radio auki tuli ylmääräinen uutinen että WTC torniin on törmännyt lentokone. Sitten pysähdyimme Rintamalinja museolle Lappohjassa ja uusi uutinen toiseenkin WTC torniin törmännyt lentokone. Kertaus on opintojen äiti.

Lisätty: 10.05.2014 - 19:57

www.paivalehdenarkisto.fi/aa...12-9-2001/

Isku suoraan rahamaailman sydämmeen kirjoitti HS