Onko aito ihminen hapannaama?

www.hyvaterveys.fi/artikkeli...aama_11254

Avainsanat: hapannaama

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2014 - 21:10

Mielestäni ei voi edes elää, jos aina tarvii miettiä ja miellyttää kaikkia sanomisillaan.Toki käytöstavat pitää muistaa, mutta teennäinen ei tarvitse olla.Aito oma itsensä kun on ,niin asiat sujuu omalla painollaan.Ja jos töissä konahtelee jollekin, voi aina sanoa ,sitten vaikka hieman myöhemmin sen pienen sanan, kun ANTEEKSI,minulla on hieman huono päivä tänään.Ei ollut tarkoitus.Se ei maksa mitään.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2014 - 09:23

Sitä mieltä olen, että jokainen pitäköön mölyt mahassaan ja etenkään työkavereille on turha kiukutella, jos kotona on asiat nurin kurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.04.2014 - 11:11

miksei voisi olla? naama voi mennä happamaksi monista asioista muttei se estä olemasta aito, pikemminkin päinvastoin, aina hymyilevä todennäköisesti teeskentelee ainakin toisinaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2014 - 12:09

Hapan vai imelä, väliäkö sillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2014 - 13:00

Totta kai on aito ihminen, hapannaamakin. Kovin vähän olisi aitoja ihmisiä, jos se naamavärkin mukaan päätetään. Kaikilla on huonoja päiviä ja se happamuutena sitten näkyy. Ei arvostella ihmisiä ulkonäön perusteella. Minä olen aina happaman näköinen, vanhuuttaan kun suupielet ovat valahtaneet alas. Koen silti olevani aito ja osaan osoittaa tunteeni niin hyvässä kuin pahassa. Kaikki me ollaan tuntevia ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2014 - 13:16

Ei kai sillä suupielten suunnalla niin väliä, mutta ne käytöstavat! Ihan hirveetä asioida jossain kaupassa/ravintolassa, jossa joku "asiakaspalvelija" purkaa huonoo oloaan asiakkaisiin. Ja toinen on työilmapiirin pahalla olollaan ja kipahtelullaan pilaavat kanssaihmiset/työkaverit. Ei aina tarvitse olla yhtä pepsodenthymyä, mutta muiden huomioonottaminen ja kunnioitus olisi ihan hyvä muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2014 - 19:24

Kyllä aito ihminenkin voi olla hapannaama.. tuntuu että itskin ollut aika hapannaama..koko tämän vuoden kovien kipujen kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2014 - 12:33

Kyllä, kyllä ja kyllä, sillä myös kiukut, vihat, masenukset ja surut kuuluvat ihmiselämään siinä missä naurut, rienut, ilot ja hyväntuulisuudetkin. Ei kukaan ihminen voi aina ja kaikkialla olla pelkästään "ilonaama", ei ainakaan aidosti ja teeskentelemättä. "Hapannaamahetkiä" ei vain pidä liioitella niinkuin ei huväntuulisuuttakaan, eikä rikoa niiden aikana hyvän käytösen rajoja, tai syyttää niistä yksinomaan muita. Niiden jälkeen on myös pystyttävä korjaamaan välit ihmisiin joita on huonoina hetkinään tullut loukanneeksi tavalla, tai toisella. Vasta näin toimimalla voi olla hetken aito "hapannaama" ärsyttämättä ketään lopullisesti ja puruuntumattomasti, tai aiheuttamatta itselleen korjaamikelvottomia vahinkoja.