Loma Kreikkaan Haniaan kesäkuussa varattu. Millainen paikka on Hania, kertokaa :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2014 - 14:26

itse kolin agia marinassa kaksivuotta sitten ja tykkärin todella paljon paikasta.löydettiin vielä hotellin vierestä perheen pitämä ravintola jossa syötiin joka ilta.ruoka oli erittäin hyvää ja kolmelta hengeltä juomineen tuli yhteensä maksamaan noi 40-50€.jätettiin yleensä aina kymppi ylimääräistä niin olivat kovin ystävällisiä ja antoi aina jäkliruuaksi jäätelö annoksen ja vähän rakiaa ilmitteeksi.
hania on sen verran pieni paikka että se on kierretty 1-2 päivässä joten kannattaa varata retkiä ja seikkailla omatoimisesti.knossokseen jos menet kannataa ostaa linjaauto lippu molempiin suuntiin erikseen.jos ostat menopaluun se lippu käy vain saman yhtiön bussiin joten takaisin tulo voi venähtää.itse jouduimme odottamaan iraklionissa noin 2h vaikka busseja meni lähes 15-20min välein haniaan koska lippumme ei käynyt kun yhteen yhtiöön.jos olet aurinko matkoilta ostanut matkan ja ne vielä järjestää laguuni retkeä se on kokeilemisen arvoinen reissu. lautalla laguunille uimaan ja takaisin tullessa pysähdytään yhdellä saarella johon voi kiivetä ylös kukkulan päällä olevaan vanhaan linnoitukseen josta on todella hienot näkymät. kiipeäminen oli yllättävän rankkaa joten vettä mukaan.haniasta ei kyllä keksi hirveästi pahaa sanottavaa kuin se jos ravintolasta huudetaan tulkaa suomalaiset tänne syömään älkää menkö. turisti ruokaa turisti hinnoilla.jotkin hanian syrjäiset rauniot oli silloin aika ruokottomassa kunnossa lähinnä ihmisten ulostetta ja roskaa mutta muuten hyvässä kunnossa.ihmiset ystävällisiä ja ruoka hyvää sekä aurinko paistaa mitä muuta voisi lomalta toivoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2014 - 14:33

Itse Hania on todella mielenkiintoinen satamakaupunki, sillähän on pitkä historia ja siellä riittää katselemista kunhan vaan malttaa vähän pyöriä ympäriinsä, kauppahallia unohtamatta.Ostos- ja ruokapaikoista ei ole pulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2014 - 16:02

Ihan kiva paikka, kauppahalli kannattaa katsastaa, satama-alue etenkin iltaisin kuhisee väkeä. Ruoka hyvää ja ruokapaikkoja riittää laidasta laitaan. Kesäkuu lämpötilan suhteen hyvää aikaa. Ympäristöön kannattaa myös tutustua, etäisyydet saarella lyhyet ja jos vuokraa auton, ja aika antaa myöten, niin saarta on kiva kiertää ja katsastaa pikkukyliä, joissa vielä ei paljon turismia ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2014 - 23:35

Pieni ja viihtyisä - satama-alue varsinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2014 - 20:12

Satama-alue oli viihtyisä, kalliimpaa kuin muualla ravintoloissa yms. Meillä oli viime kerralla hotelli Agia Marinassa, sitä edellisellä Plataniaksessa. Sieltä pääsi tosi näppärästi dösällä Haniaan ja takaisin. Muutaman kerran tuli Haniassa käytyä, muuten tuli sitten löllöteltyä rannalla, käytyä Elafonississa (SUOSITTELEN!) ja käytyä mini-juna-ajeluilla AgiaMarinasta käsin. Kiva paikkahan tuo Kreeta on muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.04.2014 - 21:26

mukava paikka, uimarannat ovat vähän kortilla itse kaupungissa, riippuu tietysti missäpäin yöpyy, itse olin viimeksi siinä sataman lähellä, piti kävellä melko pitkästi ennen kuin tuli vastaan kelvollista uimarantaa, satamassa keräävät turisteilta rahaa monella eri tavalla, kannattaa katsoa hinnastoja ennen kuin tilaa ja jos tilaat esim. yhden oluen, se voi olla puolentoistalitran lasisaapas täynnä olutta, joten tilaa aina haluamasi koko ;)