Onko teillä käynyt virpojia nyt palmusunnuntaina?

Kysymys heräsi mieleeni, koska itse olen jo monena vuotena ostanut munia tai muuta karkkia, mutta virpojia ei enää ovelle ilmesty. Halloweenina kävi sen sijaan keppostelijoita ja niihin taas en ollut varautunut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2014 - 15:24

Ovikello on ahkerasti tänään soinut ja pikkunoitia on sankoin joukoin liikenteessä, meillä on käynyt jo 11 pikkunoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2014 - 15:58

Virpojia on liikkeellä näkynyt, mutta omalla ovella ei ole ollut - onneksi, sillä olin unohtanut koko asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2014 - 18:03

Onnekseni vain yhdet (tuntemattomat) tenavat soittelivat ovikelloa... Omituinen perinne....Ei onneksi järin suosittua täälläpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2014 - 23:34

Kyllä kävi isommat piiperoni. Toinen ojensi vitsan ja toinen luki loitsun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2014 - 14:06

Kävihän noita virpojia eilen palmusunnuntaina täällä meilläkin, mutta vain yhden poppoon verran, ei sen enempää. Se olikin ensimmäinen kerta moniin vuosiin kun ovellemme eksyi virpojia. Edellisen kerran näin kävi viitisen-kuutisen vuotta sitten oman poikani kavereineen harrastaessa vielä tätä ihmisten ilahduttamispuuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2014 - 14:36

Ei ole enää moniin vuosiin käynyt ketään. Enkä nähnytkään näillä kulmilla yhtään virpojaa. Se perinne on näemmä loppunut meidän seudulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.04.2014 - 21:28

kävihän niitä muutama, mutta jännempää oli kun oma tytär lähti ekan kerran virpomaan, tuli takaisin mukanaan korillinen suklaamunia, oli kuulemma jännää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2014 - 14:30

Ei ole asun kerrostalossa ja on avisummeri, niin harvemmin käy ketään kaupustelijoita.