Miten saan kuvan kaappauksen windows 8 läppärillä sillä tavalla, että kuva tallentuisi suoraan koneen tiedostoihin?

Otsikko kertoo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2014 - 23:26

Kuvan suora tallennus:
Ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin, klikkaat kuvan päällä hiiren 2-painikkeella ja avautuvasta valikosta valitset 1-painikkeella haluamasi toiminnon esim. "Tallenna kuva nimellä", anna kuvalle haluamasi nimi, sitten valitset vain minne hakemistoon se tallennetaan.

Kuvankäsittelyohjelman käyttäminen:
Tai sitten "Kopioi kuva" ja avaa joku kuvankäsittelyohjelma (kuten Paint), liitä se siellä ja tallenna.

Mutta kaikkia kuvia ei näin voi kopioida/tallentaa (voi olla estetty)
Silloin voit ottaa koko näytön näkymästä "kuvaruutukopion" ja liittää se johonkin vähän parempaan kuvankäsittelyohjelmaan kuin Paint (suosittelen vaikka ilmaista IrfanView -ohjelmaa, jonka vähän vanhemmat versiot saa suomeksikin), siellä sitten voit leikata "kuvaruutukopiostasi" ylimääräiset pois, muokata kuvaa muutenkin ja tallentaa haluamasi lopputulos.

Vihaamassani Windows 8:ssa on varmaan myös muita tapoja tehdä,
kuten oma "Kuvakaappaustyökalu" kirjoita "Aloitus"-ruudussa sana kuva, tai etsi se muuten.
Ruudulle kannatta kirjoittaa myös hyvin hyödyllisen sanan ohje.

Lisätty: 13.04.2014 - 15:34

Ottakaa ihan rauhallisesti ;-)
Jos minä ymmärsin kysymyksen oikein ? ainakin kerroin eri tavat ihan tavallisesta tietokoneen kuvaruudulla olevan kuvan kopioimisesta omalle koneelleen, esim vaikka jonkun mielenkiintoisen kuvan - jonkun nettilehden sivulta, voi itselleen kopioida vapaasti, mutta niitä ei saa käyttää/julkaista ainakaan mainitsematta lähdettä tai luvatta.

Tuota "Kuvaruutukaapaus"-sanaa käytetään, kun tallennetaan kuvaruudulta kaikki tai jotain.
fi.wikipedia.org/wiki/N%C3%A...%C3%B6kuva

Ote Windows XP:n ohjeista:
(Ohjeet saa esiin painamalla F1-näppäintä ja Etsi -kohtaan vaikka Print Screen -sana)
Voit kopioida ikkunan tai näytön sisällön seuraavasti:
Jos haluat kopioida aktiivisen ikkunan, paina ALT+PRINT SCREEN -näppäinyhdistelmää.
Jos haluat kopioida koko näytön sellaisenaan, paina PRINT SCREEN -näppäintä.
Huomautus
Voit liittää asiakirjaan kuvan valitsemalla asiakirjaikkunan Muokkaa-valikosta Liitä.
(katso myös) Aiheeseen liittyviä ohjeita

Lähteet:
Kuvaruutukaapaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2014 - 15:40

Kamala tunne, kun ei edes käsitä kysymystä....Toivottavasti joku osaa auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2014 - 11:44

Ihan outoa kieltä tuo kuvankaappaus. Olen aina ollut siinä uskossa, että niitä kopioidaan, jos kuvan julkaisija antaa siihen luvan. Mistä lie kyse tässä tapauksessa, ei minulle selkene. Kuulostaa ihan rikolliselle toiminnalle. Jo sana kaappaus on niin paha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2014 - 23:22

Luulisin että siinä toimii kuvankaappaus kuten muissakin koneissa. Kaappaa kuva, rajaa ja tallenna. Sen pitäisi menä Kuvat kansioon jonne tallennat sen nimellä. Ja siellä se sitten pysyy kunnes poistat sen. Itse kaappaan näytölle hienoja kuvia sillä konstilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2014 - 21:17

Teen sen näin, klikkaan ylärivillä olevaa PrtScSysRg nyppylää. Avaan IrfanView kuvaohjelman ja sieltä muokkaa / liitä. Jonka jälkeen muokkaa / rajaa sekä tämän jälkeen tallenna nimellä. Onko vaikeaa?