Millä matkustaisit Kouvolasta Vaasaan ja miksi?

Enpä ole Vaasan kaupungissa käynyt...

Avainsanat: kotimaan matkailu kouvola vaasa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2014 - 20:30

Juna on nopein Kouvolasta Vaasaan ja varmaan edullisin ainakin eläkeläiselle, jos lähtee aamulla niin matka kestää vain vahän yli 5h.
Henkilöautolla Tampereen kautta on n.430 km. Välille ei saa keskinopeudeksi kunnolla 80 km/h. Vastaa 5h 40min ja tauot päälle..

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2014 - 10:09

Junalla, kun ei ole autoakaan tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2014 - 14:10

Jos olisi auto, niin ensin Tampereelle ja sieltä sitten Vaasaan. Julkisilla se onkin jo vaikeampaa. On junan vaihtoa sun muuta hidastetta. Ja miksikö, siksi että jos sinne jotain asiaa on, niin pitäähän sinne päästä. Olen kerran käynyt ko. kaupungissa. Ei siellä mitään erikoista muuta ollut, kuin hotellin valaistun seinän vieressä oleva koivu oli talvellakin lehdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2014 - 17:41

Aika vaikealta näyttää matka, Liikenneviraston sivulla www.matka.fi/fi/

kun tekee haun Kouvola Vaasa saa seuraavat vaihtoehdot Kouvolasta:
lentäen H:ki/Vantaan kautta, lähtö 14:17 - perillä 18:19
bussilla Helsinki - Pori - Vaasa, 15:17 - 20:41 (ehkä helpoin)
junalla Lahti - Riihimäki - Seinäjoki - Vaasa, 15:03 - 02:18
Haku esim.: www.matka.fi/fi/?mm=trip&...=4#results

Lähteet:
Liikenneviraston haku

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.04.2014 - 19:30

autolla, vaikeaa olisi muutoin matkustaa, eikä kotimaan matkailu ssuuju muutenkaan ilman autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2014 - 05:01

Kaikista helpoimmin ja vaivattomimmin autolla, Vaasassa olen kerran käynyt, aikaa siitä vierähtänyt jo jokunen vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2014 - 09:39

Nämä matkustamisvaihtoehtojen vertailut riippuvat usein siitä, mistä tarkalleen ottaen lähdetään ja missä tarkalleen ottaen on määränpää. Juna-aseman vierestä juna-aseman vierelle on tietysti kätevää matkustaa junalla, mutta jos matkaa asemalle/asemalta on yhtään enemmän ja painavia matkatavaroita, niin tarvitaan junan lisäksi joka tapauksessa muita kulkuneuvoja, esim. taksi. Silloin matkan kokonaishinta saattaa helposti tuplautua.
Lentämisessä taas ei ole mitään muuta nopeaa, kuin se lentämisvaihe. Lentoasemat ovat yleensä melko kaukana kaupunkien keskustoista ja asemalla pitää olla jopa pari tuntia ennen lähtöä. Määräasemalla taas odotellaan matkatavaroita. Kaikkeen muuhun, kuin lentämiseen menee kotimaan matkoilla helposti enemmän aikaa, kuin siihen lentämiseen.
Bussit ovat käteviä silloin, kun sekä lähtöpaikka että määränpää ovat pikavuoropysäkkien lähellä. Muut, kuin pikavuorot kiertelevät kulmat ja kunnat ja aikaa menee paljon enemmän.
Jos matkapäiväksi sattuu kaatosade, niin sekä matkustaja että matkatavarat kastuvat helposti jo lyhyelläkin jalkaisin siirtymisellä, kun kädet eivät yleensä ole vapaana sateensuojan pitelemiseen.

Siksipä matkustaisin Kouvolasta Vaasaan henkilöautolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2014 - 22:35

Jos joku lahjoittaa taksirahat nin OK, muuten jään asemalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2014 - 23:03

Olen tottunut kruisailemaan pienellä biililläni ihan itse paikasta toiseen.