Mikä erottaa insinöörin ja diploomi-insinöörin .

Avainsanat: ehkä paljonkin voisi olla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2014 - 00:59

Insinöörin ja diplomiinsinöörin eroittaa ja sana. Heh.. heh..

Insinöörin ja diplomiinsinöörin eroittaa noin. 2000 e/kk. Hih..hii..

Vakavammin sanottuna: Diplomi-insinöörin tutkinto on yliopistotutkinto, ja perusopinnot poikkeavat luonteeltaan insinöörin ammattikorkeakoulututkinnosta.
DI on akateeminen loppututkinto ja on teknis-tieteellisen alan ylempi korkeakoulututkinto. Muita alan ylempiä korkeakoulututkintoja ovat arkkitehti ja maisema-arkkitehti.
Diplomi-insinöörin tutkinnon laajuus on yhteensä 300 opintopistettä, joista 180 kuuluu ensiksi suoritettavaan tekniikan kandidaatin tutkintoon (TkK) ja 120 varsinaiseen diplomi-insinöörin tutkintoon eli "maisteritason" opintoihin. Tämä sisältää opintojen lopuksi laadittavan diplomityön, jonka laajuus on 30 opintopistettä. Insinöörin (AMK) tutkinto on taassen nelivuotinen tekniikan ja liikenteen alan ammattikorkeakoulututkinto, joka valmentaa lähinnä teollisuuden ja hallinnon työnjohto-keskijohtotason tehtäviin.

Kysyjän kommentti

Kyllä sitä ja sanaa haun tässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2014 - 21:02

No tuo toinen on tehnyt omalta alaltaan hyväksytyn diplomityön....Ja ihan oikeasti olen mieltä, että molemmat tekee paperilla kovinkin paljon, muttei käytännössä sitten juurikaan aikaiseksi mitään saa...Hih...Appiukonkokelas on intsinööri....Ja saanut siitä kuulla monta kertaa :) Että terveisiä vaan!

This is huumor.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2014 - 08:44

Diplomi-insinöörin edessä on sana "diplomi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2014 - 12:58

Toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2014 - 18:11

Kuolema tai polliisi! Di llä on vappuna tupsulakki päässä ja opistoisnssillä tavalliin yo lakki jos sitäkään. Ennen ainakin esim. teknikot voivat jatkaa opistoon ja lukea ingenjööriksi kansakoulupohjalta. Nykyisin oli välillä rkm koulutuskin lakkautettu. Palasi takaisin ohjelmaan kun ei insseistä siihen hommaan tainnut olla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.04.2014 - 20:55

D - eli diplomi.