Mikä on hyvä syy olla pois ristiäisistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2014 - 19:34

Mikä tahansa, miksi pitää selitellä......vapaaehtoisiahan tuollaiset osallistumiset ovat muille paitsi kastettavalle.

Kysyjän kommentti

Niinhän sitä luulisi....Olen saanut aikaan kolmannen maailmansodan sanottuani,ettei ristiäiset kiinnosta...Enkä mene, kun ei kerran muutenkaan olla tekemisissä.Miehen ilmeisesti se pakko sitten mennä, koska sisko käskee.Vaikkei joudu siippa edes kummiksi.Ja kaikenlisäksi pääsiäislomanviettomme meni aivan uusiksi.Eli ei sitten reissata ei.Vaan mies pönöttää puku päällä ristiäisissä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2014 - 17:47

Oma sairastuminen, synnytys, tai kuolema juuri ristiäisten aikaan, oleilu paikassa josta ei pääse itsestään riipumattomista syistä matkustamaan ristiäisiin, ristiäispaikan sijainti paikassa johon pääsy ei onnistu esim.matkan hankalakulkuisuuden vuoksi, samaan aikaan omassa lähipiirissä sattuneet häät, hautajaiset, tai lakkiaiset.. Siinä muutama hyvä syy olla pois ristiäisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2014 - 22:53

Se minkä omatunto kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 01:45

Ristiäiset on kirkollinen "uskonnollinen" seremonia, jossa annetaan "ristiäisnimi" ja uusi jäsen otetaan väkisin (kysymättä) kirkon jäseneksi. Jos et itse kannata sitä lahkoa (kuulu kirkkoon), niin miksi osallistuisit niihin orgioihin ? No - tuttujen / ystävien takia, kuten Naamakirjassakin.
Hiukan provosoivasti sanottuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 10:32

Jos tulee pätevä este, ettei vaan voi eikä pääse osallistumaan. Esim. äkillinen sairastuminen :(

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.04.2014 - 10:59

sairaus, matka tai jos ei tunne lasta eikä vanhempia edes etäisesti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 11:32

Jokainen päättää missä suhteessa on kastetilaisuuteen, ei siellä uskontokuntaa keneltäkään kysytä.
Kaunis herkka tilaisuus on mieleenpainuva, mutta päteviä esteitä on mielestäni omassa päässä pohdittava, ei niitä toinen sanele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2014 - 12:16

Mikä tahansa. Rahattomuus, asiallisten vaatteiden puutos, hankalat kulkuyhteydet, oma sairaus, haluttomuus, ja niin edelleen. Syitä on yhtä paljon kuin on ihmisiä, enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2014 - 03:36

Moninaiset syyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2014 - 18:05

Itse jätän kaikki kirkolliset menot väliin ihan jo sillä verukkeella etten kirkkoon kuulu :) Suurin syy on oikeasti se että niissä on aivan kamalan tylsää, häät ovat ainoat joihin suostun menemään, mutta niitäkin nyt tuppaa olemaan niin kamalan harvoin. :)