Oletteko matkustaneet ulkomailla yksin?

Millainen reissu oli kokemuksena? Itse tahtoisin tehdä reissut puolison kanssa ja kokea asioita yhdessä, mutta nyt ei kuulemma aio ensi kesänä lähteä mukaan kun on kyllästynyt matkustamiseen. Mietin tässä että kannattaako se yksin lähteä sitten ollenkaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2014 - 19:41

Yksin asuvana matkustan pääasiassa yksin. Ystävättärillä kun on miehensä ja poikakaverinsa niin ei heistä kaveria matkalle saa. Ensimmäinen reissu vaati hiukan "sisua", mutta mukavaa on yksin matkustaa, saa tulla ja mennä kuten tahtoo. Olen tosin valinnut turvallisia valmismatkoja, omatoimimatkalle en turvallisuudenkaan vuoksi välttämättä yksin lähtisi. Eniten kaipaan seuraa ruokailuun ja muuhunkin kuppilassa istumiseen, viinilasin ääressä tuntuu yksinäiseltä, niinpä ostankin viinit hotelliin ja istun parvekkeella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.03.2014 - 19:27

En ole matkustanut, mutta varmasti löytyy sellaisia kohteita joissa nainenkin voi yksin lomailla. Ei joku likkakaveri lähtisi matkaseuraksesi - silloin pääsisit sinäkin ja olisi turvaa toisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2014 - 19:48

Yksin yhden kesän Englannin Hastingsissa opiskelemassa /asuin perheessä....Muutoin olen sitten aina ollut kaksin tai isommassa porukassa.En välttämättä tykkää matkustaa ilman seuraa.Mutta monet tekee niin.Ei kai se ole hullumpi vaihtoehto sekään : )

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.03.2014 - 00:48

en ole yksin ollut koskaan reissussa, tuntuisi jotenkin omituiselta lähteä illalla ravintolaan ja istua yhden hengen pöytään :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2014 - 09:10

Yksin on kovin yksinäistä matkustaa, joten yksin tuskin lähtisin ulkomaille reissuun. Suomessa olen lomaviikkoja viettänyt yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2014 - 09:11

Olen matkustanut viimevuosina enimmäkseen yksin, siinä on tietysti aina sekä hyviä että huonoja puolia. Pitää tulla toimeen itsensä kanssa, muuten se ei onnistu. Kyllä matkoilla usein löytyy seuraakin tarvittaessa. Lähden taas 24.4 Kreetalle, yksin.

Lisätty: 30.03.2014 - 08:24

Vielä tuohon yksin matkustamiseen. Kun jäin leskeksi kohta 20 vuotta sitten, niin sen jälkeen on tavallaan "ylimääräinen", sama asia jos on eronnut. En tiedä varmasti koetaanko yksin jäänyt jotenkin tuttujenkin pariskuntien keskuudessa uhkaksi, mutta ei sinua enää kutsuta yhteisiin juttuihin entiseen tapaan. On tuttuja yksin eläjiä joiden kanssa voisi matkustella mutta kaikkia se ei kiinnosta, tuskin se aina on rahastakaan kiinni. Siksi on lähdettävä reissuun yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2014 - 11:13

En ole matkustanut yksin. Aina ollut vähintään yksi seuralainen, joskus jopa 30. Ei minusta olisi yksin matkaajaksi. Pelkäisin kaikkea mahdolllista mitä voisi sattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2014 - 15:26

Olen eikä tarvitse kenenkään kanssa riidellä kun osaan huonosti muita murteita kuin Savvoo. Sillä murteella saa Pariisissakin eväät eteensä. Autoilu on nykyisin tehty niin kalliksi ettei sillä kannata ajella oikein Suomessakaan. Viehän nuo halpalentoytiöt edullisti useampaan maahan. Vuokraa sieltä ajokin alle että pääsee maisemia katselemaan, bed and breakfast paikkoja on teiden varsilla. Ei kiinnosta rannoilla löhötä voi saunassa hikoilla kotonakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2014 - 10:37

Olen matkustanut enemmän yksin kuin kaverin/kavereitten kanssa. Olen nimenomaan halunnut matkustaa yksin. Silloin tutustuu paljon helpommin muihin ihmisiin - sekä paikallisiin että muihin matkalaisiin ja sinua viedään mukaan moniin juttuihin, joihin et välttämättä kaverisi kanssa (aivan sama onko kaveri mies vai nainen) pääse. Yksin matkustamisen varjopuoli on tietty sitten, että joudut hoitamaan kaiken yksin. Matkustettuani kauan yksin oli niin ihanaa, kun ystävättäreni kanssa lähdimme Kaukoitään reppureissulle ja jo lentokentällä huomasin kuinka helppoa oli vaan juoksaista vessaan ja jättää ystävätär vahtimaan matkatavaroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2014 - 15:50

En ole, sillä minulle yksi matkustamisen suurimmista nautinnoista on tehdä reissut ja kokea niiden kaikki ilot ja surut, onnistumiset ja epäonistumiset hyvän porukan kanssa. En voisi tästä syystä edes kuvitella lähteväni jollekkin reissule yksin, seuratta. En kuitenkaan ole sitä mieltä ettetkö sinä, tai joku muu matkustukärpäsen purema,voisi tehdä reissuja myös yksin jos siltä tuntuu, että tälläiseen riitää uskallusta ja haluja, eikä se aiheuta pulmia misään matkan vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 10:49

Nykyään on olemassa kaiken laisia vaaroja, jos niitä rupiaa miettimään niin ei voi lähteä mihinkään. Mutta itsenolen kulkenut paljon yksin eikä koskaan mittän hätää ollut. Täytyy vain olla varovainen ja pitää järki päässä, alkoholin kanssa leikkiminen kyllä kerää kaiken laisia ympärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 12:05

En ole yksin on ollut aika jolloin minullakin oli oma mies kaverina, mutta hän matkusti yksin toiseen maahan ja odottaa minua matkakumppaniksi siellä. Voiko ihanampaa toivoa olla kun päästä sitten matkustamaan.