Mitä tekisit kesäkurpitsasta?

Avainsanat: kesäkurpitsa valmistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2014 - 18:01

Teen kesäkurpitsasta lasagnen tyyppistä sapuskaa:
Aivan kuten normaali lasagne, mutta seuraavin eroavaisuuksin:
1)Makaronilevyjen tilalle kesäkurpitsaviipaleita.
2)Juustokastiketta en käytä, mutta paljon raastettua juustoa sen tilalle.

... ja eikun uuniin.. ja hyvää tulee

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.03.2014 - 12:00

Tuolla vinkkejä: kotiliesi.fi/ruoka/ruokaidea...sakurpitsa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2014 - 14:30

En liiemmin pidä siitä, joten en tee mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2014 - 14:52

Ainakin keitto on maukasta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2014 - 15:04

Olen yleensä tehnyt täytettyjä kesäkurpitsoita, täytteet samalla kaavalla kuten uuniperunoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2014 - 20:09

Olen tehnyt kesäkurpitsoista vaikka mitä.. hilloa, keittoa, piirakaa, pataa, grillattuja kesäkurpitsoita...
Eksootisin tekemäni kesäkurpitsaruoka on ollu KESÄKURPITSAKAKKU jonka ohjeen löysin ruokia ja reseptejä ruuista pitäville sivuston kautta.

3 kpl munaa
1 1/4 dl sokeria
1 dl fariinisokeria
1 1/2 dl rypsiöljyä
3 1/2 dl vehnäjauhoja
1 1/2 tl leivinjauhetta
1 tl ruokasoodaa
2 tl kanelia
1/4 tl suolaa
350 g kesäkurpitsaa (raastettuna)

Kesäkurpitsakakku
15 annosta
Kuorrutus
75 g leivontamargariinia (rasvaa 80 %)
1 dl tomusokeria
1 tl vaniljasokeria
50 g tuorejuustoa
Koristeluun
1 dl saksanpähkinöitä
Voitele ja jauhota halkaisijaltaan noin 20 senttinen kakkuvuoka tai
suorakaiteen muotoinen leipävuoka. Laita uuni lämpenemään 200
asteeseen.
Vaahdota munat ja sokerit. Lisää öljy. Sekoita kuivat aineet keskenään
ja lisää munavaahtoon. Kääntele joukkoon karkealla terällä raastettu
kesäkurpitsa. Kumoa taikina vuokaan ja paista kakkua noin tunti. Anna
kakun jäähtyä täysin ennen kuorruttamista.
Vaahdota rasva ja tomusokeri ja lisää tuorejuusto nokareina. Sekoita
kuorrutus tasaiseksi. Kumoa kakku tarjoilulautaselle ja sivele
kuorrutus kakun pintaan. Koristele saksanpähkinöillä.
Säilytä kakkua kuvun alla jääkaapissa, sillä kuorrutus ei kestä
lämpimässä seisotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.03.2014 - 00:57

vartaisiin olen niitä tunkenut, mutta viime kesän sato oli niin suuri että tuli yliannostus ja tänä kesänä en sitä istuta ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2014 - 12:09

Paljon laatikoita ja syön sellaisenaan , vähän uunissa tai mikrossa pehmennettynä.