Isku turkistarhalle Lappajärvellä - 600 ketun turkit pilattu. Onko tämä mielestäsi oikea tapa toimia?

Lappajärven Karvalassa on tehty isku kettutarhalle. Lapuan poliisin mukaan kettuja on vapautettu avaamalla häkkien luukut, värjäämällä kettuja hennavärillä ja tuhoamalla eläinten siitoskortit.
koko juttu: www.iltalehti.fi/uutiset/200...0_uu.shtml

Avainsanat: eläinaktivisti turkistarha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2008 - 19:05

Ketuilla on oikeesti parempi olla siellä häkissä kun kylmällä pihalla. Tuskin noistakaan ketuista yksikään selvis paria yötä piremmälle hengissä. sen aikaa ne kituu näkemällä nälkää ja vilusina. lisäks ne syö vastaan tulijat ja kaverinsa että siinä vaan on OIKETTA ELÄIMILLE!!! saakutti!

juu VÄÄRIN tää on omistajia kohtaan ja ELÄIMIÄ KOHTAAN.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2008 - 18:55

Minusta on väärin estää laillisen elinkeinon harjoittamista. Uutisoinnin mukaan kaikki ketut eivät edes lähteneet häkeistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 20:17

Nämä ihmiset eivät oikeasti välitä eläimistä tuon taivaallista. Näitä tekevät ihmiset ovat samalla tavalla mielisairaita, kuin esim.pyromaanit. He saavat suurta nautintoa ja iloa tuhotöistään ja lehtiotsikoista. Julkisuus vain ruokkii heidän sairasta tuhoviettiään. Kyllä he tietävät, miten niille "vapautetuille" ketuille ja supeille käy luonnossa, siitä ei alunpitäenkään ole kysymys. Jos joku katsoi joku vuosi sitten erään englantilaisen dokumentin sikäläisistä aktivisteista, ohjelmasta saattoi selvästi havaita erään naisen, kun hän vapaaehtoisesti, silmät kiiluen näytti "kaikkea kivaa" tulipalojen sytyttelyyn tarkoitettuja välineitä. Siinä oli selvä pyromaani, eläinaktivismi oli ikäänkuin lupa suorittaa näitä tuhotöitä, tekosyy. Kysymyksessä on siis mielisairauden eräs muoto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 20:31

Ei todellakaan paras tapa toimia. On ehdottomasti väärin eläimiä sekä ammatinharjoittajia kohtaan. En ole koskaan ymmärtänyt ns. kettutyttöjen ja -poikien ajatuksenjuoksua tässä asiassa, olisi mukava kuulla perustelut tällaiselle toiminnalle, vai löytyykö perusteluja ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 22:09

Hyvä kysymys! Eläinaktivistit pilaavat ihmisten elinkeinon.Miksi ketut eivät lähteneet?Villiminkitkään eivät kuulu Suomen luontoon ja kuinka paljon niistä on riesaa.Ketut tosin ,eivät jalostetut,mutta jos ovat tarhattuja asianmukaisesti niin paremmat oltavat on kun on hyyä hoito ja säännöllinen ruoklinta.Harkintaa aktivistit kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2008 - 14:25

Kysymys on arvoriippuvainen.
Lain mukaan selvästi rikollista toimintaa. Tuomittavaa.
Eläinten oikeuksien puolustajien arvot ovat erilaiset. Heistä oikein. En hyväksy, muita keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi pitäisi käyttää, koska tuo tapa ei edes toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2008 - 15:10

Ei todellakaan ole oikea toimintatapa, rikoshan se on.